A Wizz Air azt tervezi, hogy felrakja Indiát az útvonaltérképére – írja az Aviation Week. Erről a magyar gyökerű légitársaság vezérigazgatója, Váradi József nyilatkozott a légiközlekedési szaklapnak. A menedzser azt mondta, amint megérkezik a flottájukba az Airbus A321XLR modellje, az indiai a szubkontinenst nonstop összekapcsolják az Európai Unióba irányuló járatokkal.

20230321 BudapestWizzair sajtótájékoztató Váradi József, a Wizz Air Hungary vezérigazgatója és Robert Carey, a légitársaság elnöke
Fotó: Kallus György / VG

Az új repülőgép azért feltétele a terjeszkedésnek, mert a desztináció berepülése nagy hatótávolságot feltételez. Erre pedig képes az Airbus A321XLR a maga közel 9000 kilométerével. Konkrétan felmerült egy London–Delhi átszállás nélküli járat. A gépből 47-et rendelt meg a cég, és 2024-ben állíthatják forgalomba azokat. 

Hogyan tervezi az indiai terjeszkedését a Wizz Air?

Mindenesetre az indiai terjeszkedés lebonyolításának a részletei is megvannak: a diszkonttársaság az Egyesült Arab Emírségek és India közötti erős keresletre tekintettel az öböl menti leányvállalatán, a Wizz Air Abu Dhabin keresztül indítana járatokat Indiába, amelynek a jelenlegi 8 darabos flottája a következő egy évben a duplájára nő. Abu-Dzabi a Wizz Air európai csatlakozási pontja lenne. „Hosszabb távon érdekeltek vagyunk abban, hogy Indiát közvetlenül összekapcsoljuk az európai hálózattal, az európai légitársaságok közül ennek a desztinációnak a Wizz Air a legmegfelelőbb üzemeltetője” – fogalmazott Váradi József. Jelezte, hogy folyamatban van a pakisztáni engedélyek megszerzése is.

A Wizz Air túlszárnyalja a Covid előtti időszakot is

Ami az európai piacot illeti, a Wizz Air vezetője azt prognosztizálta, hogy a légi közlekedés iparága 2023 nyáron eléri a Covid előtti kapacitások mintegy 95 százalékát. Szerinte a cége messze efölött teljesít majd és eléri a 160 százalékos szintet. „Tehát ez azt jelenti, hogy 60 százalékkal nagyobbak vagyunk, mint a pandémia előtt. Felfokozott keresletet tapasztalunk a szolgáltatásaink iránt, de valószínűleg az iparág egésze nem látja ugyanezt a keresletet” – szúrt oda a versenytársaiknak. Rámutatott arra is, hogy jelenleg 90–96 százalék közötti kihasználtsággal közlekednek a járataik. Viszont arról is beszélt, hogy a nyári főszezon nem lesz felhőtlen a körülmények szempontjából, különösen az Ukrajnában dúló háború miatt, ami kedvezőtlen hatással van a légi forgalom irányítására.

Mit tesz a Wizz Air azért, hogy az idén nyáron ne legyenek késések?

Ezzel együtt teljes erőbedobással készül a nyárra. Megduplázta azon dolgozói számát, akik az üzemtervezésben, a karbantartásban vagy a logisztika terén látják el a feladataikat. Átvariálta a személyzet beosztását is, hogy elejét vegye a tavaly nyári tetemes késéseknek. „Több puffert irányoztunk elő, a készenléti személyzet nagyobb létszámmal áll majd rendelkezésre” – ígérte. Ezt támasztja alá, hogy öt tartalékgépük lesz, szemben a tavalyi hárommal. A megbízhatóbb működés költségeit 100 millió euróra becsülte. A Wizz Air flottája az idén 180 gépről 200-ra emelkedik.

Még mindig eladásra ajánlja a Concorde a Wizz Air részvényeit

Nincs okunk az eladási ajánlás megváltoztatására – érvelt a Concorde részvényelemzője, miután változatlanul negatívnak véli a Wizz Airrel kapcsolatos kilátásokat.