Az Alphabet, a Google anyavállalata csütörtökön bejelentette, hogy a jövőben több információt nyújtana majd át a célzott hirdetésekről, a piackutatóknak pedig megengednék, hogy hozzáférjenek a termékeik működésével kapcsolatos adatokhoz, mivel igyekeznek megfelelni az új online tartalmi szabályainak – írta a Reuters.

Bangkok.,Thailand.,January,24,,2016:a,Woman,Is,Typing,On,Google
Fotó: Shutterstock

A digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA), amely pénteken lép hatályba, megköveteli a vállalatoktól, hogy többet tegyenek a gyermekek szexuális zaklatásával kapcsolatos anyagok és dezinformációk ellen, ennek érdekében átláthatóbbá kell tenniük a platformjaikon működő algoritmusokat, botokat és a célzott hirdetési rendszereket. A cégeknek ráadásul kötelességük, hogy az illegális, nem biztonságos vagy hamis termékeket eltávolítsák az oldalaikról.

Kibővítjük a Hirdetések Átláthatósági Központját, a hirdetők globális adattárát az összes platformunkon, hogy megfeleljen a DSA konkrét rendelkezéseinek, és további információkat biztosítunk az Európai Unióban megjelenő termékeink esetében

– írta blogbejegyzésében Laurie Richardson, a Google bizalomért és biztonságért felelős alelnöke. A vállalat emellett megengedné az EU adatkutatói számára, hogy hozzáférjenek a Google Search, a YouTube, a Google Maps, a Google Play és a Shopping szolgáltatásokhoz, hogy ők is ellenőrizhessék a vállalat tartalmi kockázatok elleni munkáját.

Az amerikai techóriás emellett nagyobb átláthatóságot biztosít a tartalommoderációs döntéseiről, különböző módokat biztosít a felhasználóknak a kapcsolatfelvételre, valamint frissíti a jelentési és fellebbezési eljárásait, hogy pontosabb információkat és kontextust nyújtson a döntésekhez.

A héten az unió pórázt rak a globális technológiai óriáscégekre – életbe lép a DSA

A héten lép életbe a DSA, vagyis az Európai Unió által alkotott, a törvény a digitális szolgáltatások szabályozásáról. A DSA célja, hogy megzabolázzák az eddig önkényesen működő hatalmas technológiai cégeket, illetve hogy megvédjék a közösségimédia-oldalak európai felhasználóit. Az európai polgárok péntektől már érezhetik is az unió védelmét a platformokon.

A DSA új szabályrendszere a Google mellett olyan vállalatoktól is átláthatóságot követel meg, mint a Meta, a Microsoft, az Alibaba vagy a Wikipédia, ugyanis ezek platformjain rengeteg felhasználó fordul meg, akik közül sokan kiskorúak.

Ezek közül azonban többen is keményen ellenálltak a blokk új törvényeinek, és csak néhányan hajtottak végre akkora átalakításokat, mint a Google. A techóriás azonban igyekszik az EU kegyeiben járni, mivel több tagállamban is trösztellenes eljárásokat indítottak velük szemben.