Eredményesen zárult az Ikarus Járműtechnika Kft. és az Óbudai Egyetem közös, több mint másfél milliárd forintból megvalósult projektje, amelynek célja egy önálló értékesítésre is alkalmas elektromos meghajtású autóbuszalváz-család létrehozása volt – közölte a járműgyártó vasárnap az MTI-vel.

20190717 Székesfehérvár Ikarus gyár,látogatók körbevezetése, bejárás. Fotós: Fehér Gábor FGFejér Megyei Hírlap
Fotó: Fehér Gábor /  Fejér Megyei Hílrlap

A Széchenyi 2020 program részeként, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretében létrejött projekt összköltsége 1,6 milliárd forint volt, amelyből a vissza nem térítendő európai uniós támogatás összege 840 millió forint. Olyan alvázat akart kifejleszteni az Ikarus és az Óbudai Egyetem konzorciuma, amely nemzetközileg is versenyképes, önjáró és intelligens szervizképességgel rendelkezik.

A tájékoztatás szerint a fejlesztési folyamat során elkészült az alvázcsalád főterve, majd az elsőre építve, elkészült a csökkentett tengelytávú, több hosszméretet fogadó alváz főterve, valamint kidolgozták mindkét változat konstrukciós dokumentációját. 

A kidolgozott konstrukció alapján legyártottak egy normál és egy csökkentett tengelytávú alvázprototípust, valamint a 12 méteres komplett járműalvázat a felépítménnyel.

Az alvázprototípus felhasználásával készre gyártott autóbusz forgalomba helyezéséhez sor került a minősítő vizsgálatokra, majd a jármű telemetriás rendszerrel, és a veszélyeztetett utasok biztonságát fokozó elemekkel lett ellátva. A projekt keretében kifejlesztett autóbuszok a legújabb technológiai megoldásokat alkalmazzák, beleértve az emissziómentes elektromos meghajtást és az intelligens szervizképességet.

A sikeres lezárás lehetővé teszi az Ikarus számára, hogy piacképes elektromos autóbuszokat kínáljon, amelyek hozzájárulnak a fenntartható közlekedés előmozdításához Magyarországon és az európai piacon – összegezték a 2020-ban indult projekt eredményeit.