Cégvilág

Morális kérdés lett az energiamegtakarítás

Az ingatlanüzemeltetés világa egyre inkább a szolgáltatás- és élményalapú folyamatok felé halad. A Világgazdaságnak nyilatkozó szakember szerint egy átlagos dolgozónak már nem számít különlegesnek, ha bejárhat egy normális felszereltségű bérleménybe, ahol napi nyolc órát eltölthet az irodában. Győri Gyula úgy véli, hogy pozitív légkört sugárzó, szolgáltatásbarát és a fenntarthatóságra is összpontosító helyiségekre vágynak az emberek.

„A 21. századi ingatlankezelőknek fel kell ismerniük, hogy ma már csak szolgáltatásfókuszú, a fenntarthatóságra is nagy hangsúlyt fektető üzemeltetési stratégiával lehet elnyerni a bérlők bizalmát” – mondta a Világgazdaságnak Győri Gyula, a CPI Facility Management vezetője, hozzátéve, a globális ingatlankezelőknek a koronavírus-járvány és az energiaválság hatására teljesen át kellett alakítaniuk az üzemeltetésről vallott gondolataikat, illetve stratégiájukat, hogy fenntartsák cégük pozitív egyenlegét, valamint a bérlőikkel ápolt jó kapcsolatot. Így tett a CPI FM, a hazai kereskedelmiingatlan-piac egyik vezető szereplője, a CPI Hungary leányvállalata is.

Győri Gyula
Győri Gyula szerint egy átlagos dolgozónak már nem számít különlegesnek, ha bejárhat egy normális felszereltségű munkahelyre.
Fotó: CPI Facilily Management

 

A dolgozóknál alapelvárás a normális felszereltségű munkahely

„Az ingatlanüzemeltetés világa egyre inkább a szolgáltatás- és élményalapú folyamatok felé halad. A CPI Facility Management eleinte kényelmesen működő cég volt, mostanra viszont folyamatosan új célokat kitűző, változásokat megélő vállalattá vált. Mi a folyamatos változással hangoljuk rá magunkat a bérlői igényekre” – fogalmazta meg a lényeget Győri.

A szakember szerint 

egy átlagos dolgozónak már nem számít különlegesnek, ha bejárhat egy normális felszereltségű bérleménybe, ahol napi nyolc órát eltölthet az irodában.

Úgy véli, hogy 

  • pozitív légkört sugárzó, 
  • szolgáltatásbarát és 
  • a fenntarthatóságra is összpontosító helyiségekre vágynak az emberek, és ezt csak megfelelő minőségű üzemeltetéssel lehet elérni.

A CPI Facility Management vezetője úgy látja, egy ingatlankezelő vállalkozásnak erkölcsi kötelessége, hogy magas minőségű üzemeltetési tudással adjon bérbe épületeket. „Mi a tegnapi működtetési tapasztalatokból készítünk sok adatot, és ezek alapján tudjuk javítani a holnapi szolgáltatások színvonalát” – jegyezte meg. 

A lehető legkisebb környezeti lábnyom mindenkinek az érdeke

A szakértő kiemelte: a dolgozók komfortszintjének alakulását ma már nemcsak maga az irodai környezet és a benti szolgáltatások, de az épület természetre gyakorolt hatása is befolyásolja. Az üzemeltetőknek szerinte ezt is figyelembe kell venniük, és úgy kell megtartaniuk, növelniük a kényelmi színvonalat, hogy egyre kisebb környezeti lábnyomot hagyjanak maguk után. Nem mellesleg a bérlők bizalmát is növeli, ha a bérbeadó hosszú távon fenntarthatóvá, olcsóbbá tudja tenni a működést.

A tapasztalat egyébként azt mutatja, a nagyobb bérlők számára ma már alapvetés, hogy minél zöldebbek legyenek, olyannyira, hogy ez az üzleti modelljük részét képezi, miközben vonzerő a leendő munkatársak számára is. „A piac némiképp kierőszakolta a zöldebb működést” – mutat rá, kiegészítve azzal, hogy az energiamegtakarítás az üzemeltetők számára egyrészt morális kérdés, másrészről pedig stratégiát kell hozzá alkotni.

„A CPI-nál bevezettük a zöldszerződést, bérlői fórumokat tartunk, ahol elmagyarázzuk, miért változtatunk például az energiabeszerzésben, miért telepítünk napelemeket, hőszivattyút. Átláthatóvá tesszük számukra a mindennapi folyamatainkat. Csak a bérlőkkel közösen tudunk fenntartható célokat kitűzni.”

„Az energiakrízis növelte az egymásrautaltságunkat, ők is jobban érzik, hogy gazdasági szükségletté vált a fenntarthatóbb működés”

– mondta Győri Gyula.

A szék az szék, a fotel meg fotel

Kiemelte: az energiafogyasztás a célzott beruházások mellett hatékonyan csökkenthető, ha munkaidőn kívül 

  • a szellőztetési, 
  • hűtési, 
  • fűtési rendszereket alacsony fokozaton működtetik az üzemeltetők.

A CPI-nál Győri szerint a környezettudatosság nem okoz problémát a munkatársak körében, ha megfelelően tűzik ki a célokat, és megkapják a szükséges információkat.

A CPI Property Group 2022-ben az Immofinanz és az S Immo vállalat többségi tulajdonosa lett. Noha több, a portfólióba került új épület jól működik, szükséges volt a változtatás és egységesítés a CPI üzemeltetési stratégiájának megfelelően. Az energiastratégiának köszönhetően a vállalat mára elérte, hogy az átvett épületek gáz- és villamosenergia-díjai 40-50 százalékkal csökkenjenek.

Győri Gyula kitért arra is: a CPI fontosnak tartja, hogy üzemeltetési költségei a valóságot tükrözzék.

Ha mi egy egyszerű széket teszünk be egy irodába, nem mondjuk rá, hogy fotel. Ha viszont fotelt teszünk be, akkor fotelként hirdetjük, és úgy árazzuk be.

„A szolgáltatásainkat tekintve teljesen átláthatók vagyunk” – közölte. 

 

CPI Hungary üzemeltetés ingatlanbérlés fenntarthatóság
Kapcsolódó cikkek