A Meta Platforms az digitális piacokról szóló jogszabályának megfelelése érdekében legfeljebb másfél hónapon belül döntés elé állítja a Facebook, a Messenger és az Instagram felhasználóit – derült ki a technológiai óriás hétfői közleményéből.

Vancouver,,Canada,-,Feb,27,2023,:,Closeup,Icons,Of
Döntés elé állítja felhasználóit a Facebook, a Messenger és az Instagram.
Döntés elé állítja felhasználóit a Facebook, a Messenger és az Instagram.
Fotó: Shutterstock

 

Heteken belül értesítik a Facebook, a Messenger és az Instagram felhasználóit

Az Európai Unió, az Európai Gazdasági Térség és Svájc területén márciusban érvénybe lép az unió digitális piacokról szóló jogszabálya, amely nagyobb védelmet biztosít a fogyasztóknak. A szolgáltatóknak március 7-ig kell intézkedniük arról, hogy megfeleljenek a rendelkezéseknek. 

A Meta minden, ezeken a területeken élő felhasználójától nyilatkozatot vár, hogy szeretné-e továbbra is összekapcsolva tartani a fiókjait, azaz megosztani a platformokon keletkezett adatait egymással.

  • Ha a felhasználó új Messenger-fiók létrehozása mellett dönt, akkor adatait nem osztja meg a Facebookkal, és az alkalmazás alapszolgáltatásihoz férhetnek hozzá, így például az egyéni üzenetküldéshez, a hang- valamint a videóhíváshoz.
  • A felhasználók azt is kiválaszthatják, hogy továbbra is meg akarják-e osztani a Facebook-fiókjuk és a közösségi médium játék- és piactéri szolgáltatásain keletkezett információkat. A piacér (marketplace) esetén ha a fióktulajdonos a leválasztás mellett dönt, akkor az eladó és a vevő közötti beszélgetésre már nem használhatják a Messengert, helyette e-mailben kommunikálhatnak egymással. A játéktér esetében ha a felhasználó a szétválasztás mellett dönt, akkor csak egyedül játszható játékokkal játszhat a jövőben.

A világ legnagyobb szociális médiahálózata ezzel követi a Google lépését.

A technológiai óriáscégnek nem ez az első újítása az elmúlt hónapokban: novemberben vezette be, hogy ha a felhasználó előfizet a Facebookra vagy az Instagramra, akkor a szolgáltatást hirdetések és az adatai hirdetőkkel való megosztása nélkül használhatja. A vállalat decemberben pedig alapbeállítássá tette az üzenetek titkosítását.