A Volkswagen-csoporthoz tartozó brit luxusautó-gyártó, a Bentley 2023-ban 13 560 járművet adott el, 1600-zal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ez 11 százalékos visszaesést jelent. Az értékesítés szinte minden régióban csökkent: Kínában 18 százalékkal, Észak- és Dél-Amerikában 9 százalékkal kevesebb Bentley fogyott. A brit piac nélkül számított Európában 15 százalékos, míg az Egyesült Királyságban 18 százalékos volt a zsugorodás.

Szczecin,poland-january,2022:,The,Luxurious,Bentley,Bentayga,Hybrid,Against,The,Backdrop
A Bentayga a legnépszerűbb a márka modelljei közül.
Fotó: Shutterstock

Sovány vigasz lehet a cégnek, hogy az Indiát, Közel-Keletet és Afrikában magában foglaló területen 2 százalékos, az ázsiai csendes-óceáni térségben – Kína nélkül – 5 százalékkal bővült az értékesítés. A legnagyobb piac továbbra is az amerikai, a kontinens az összes eladás 28 százalékát adta tavaly, míg Kína 22 százalékkal a második, Európa (18 százalék) a harmadik. Az autógyártó azt is közölte, hogy 

a Bentayga továbbra is az első számú modellje maradt.

A vállalat szerint az eredmény azzal magyarázható, hogy még a vastagabb pénztárcával rendelkező vásárlók is megérezték az emelkedő költségeket. Adrian Hallmark, a Bentley Motors elnök-vezérigazgatója szerint a luxuspiac sem volt mentes a 2023 második felében világszerte tapasztalt nehéz piaci körülményektől.

Hozzátette: tavaly jelentősen nőtt a személyre szabott járművek iránti kereslet, nagy az érdeklődés a hibrid modellek iránt, és továbbra is erőteljes a globális kereslet, így pozitívan tekint előre. Az viszont továbbra sem teljesen világos, hogy miért a Bentley számai csökkentek, miközben a riválisok eladásai nőttek.

A Rolls-Royce mintegy 6 ezer járművet szállított, míg a Lamborghini több mint 10 ezer autót adott el tavaly. Ehhez érdemes hozzátenni, hogy a globális keresletcsökkenés az egész luxusipart sújtja: a piacvezető francia LVMH, a svájci Richemont és a brit Burberry egyaránt piaci nehézségekről számoltak be az elmúlt hónapokban.

Sőt, a koronavírus-járvány alatt a svájci óramárkák forgalma sorra döntötte a rekordokat, azonban a korábbi előrejelzésekkel ellentétben kiderült, hogy mégsem recesszióálló a luxusórapiac. A gyártók az elmúlt hónapokban csökkenő eladásokkal és a kereslet eltűnésével szembesültek, ezzel párhuzamosan pedig a másodlagos piacokon is zuhannak az árak.

Megtudtuk, mennyi Bentley-t adnak el Magyarországon

A Bentley Budapest értékesítési vezetője szerint XI. kerületi szalonjuk kiváló magyar ügyfélkörrel rendelkezik, ezért nem is adnak el külföldre. Riedl Tamás a márkakereskedés fennállásának ötödik évfordulóján rendezett ünnepségen elmondta, hogy több mint száz elégedett vevőjük használja itthon az általuk értékesített autókat, és ez a tendencia csak nőni fog a jövőben. A fővárosi szalon célja, hogy egyre több Bentley legyen és maradjon a hazai utakon.