A BYD a járműtechnológia élharcosa kíván maradni, s ebben immár 90 ezer szakképzett mérnök támogatását tudhatja maga mögött – derül ki a kínai elektromosautó-gyártó tőzsdei közleményéből, melyből a kínai szaksajtó idéz. A szegedi nagyberuházását egyengető cég most először közölte, hogy egy Székesfehérvár lakosságának megfelelő méretű mérnökgárdát foglalkoztat, amely eddig világszerte 48 ezer szabadalmi kérvény nyújtott be az illetékes hatóságokhoz, amelyek ezekből harmincezerre ütötték rá a pecsétet. 

CHINA-SHAANXI-XI'AN-BYD-PRODUCTION RESUMPTION (CN)(200225) -- XI'AN, Feb. 25, 2020 (Xinhua) -- A worker works on the assembly line at a factory of vehicle manufacturer BYD Auto in Xi'an, northwest China's Shaanxi Province, Feb. 25, 2020. The Xi'an plant of BYD Auto has resumed production amid epidemic prevention and control efforts. (Xinhua/Liu Xiao) (Photo by Liu Xiao / XINHUA / Xinhua via AFP)
A BYD a termelékenység fokozását is elvárja mérnökgárdájától.
Fotó:  AFP

A 90 ezres létszám ráadásul nem kőbe vésett, Kína legnagyobb új generációs autógyártója ugyanis továbbra is erősíteni fogja kutatási-fejlesztési beruházásait, és folyamatos technológiai innovációval segíti a termelékenységet, s ez a szürkeállomány bővítését is feltételezi.

Félmilliónál is többen vannak       

Fejlesztéseiben a BYD a jármű-technológiára, az alapvető részegységekre, köztük az akkumulátorokra, motorokra és elektronikus vezérlőkre fókuszál. A BYD közleménye nem tér ki a jelenlegi foglalkoztatotti létszámra, a legfrissebb erre vonatkozó adatot a tavaly márciusban kiadott fenntarthatósági jelentésbe bújtatták, akkor azt írták, hogy 2022 decemberének végén 570 060 alkalmazottjuk volt. Az nem kevés. 

A tőzsdei bejelentésben felvázolták azt is, milyen cselekvési tervvel rendelkeznek a jövőre nézve, tekintettel arra, hogy amilyen szépen muzsikálnak az autóeladásokban, olyan csúnyán szerepelnek részvényeik a sencseni tőzsdén. 

 

A BYD a tavalyi évzáró negyedévben elhódította a Teslától a világ legnagyobb darabszámban értékesített villanyautó-gyártójának járó címet, ezen igyekezete közben azonban részvényárfolyama másfél év alatt 46 százalékot zuhant. A cég az eredményesség fokozását és a részvényesek bizalmának erősítését hosszú távon elsősorban a magas haszonkulccsal értékesíthető autók gyártásában látja, de a részvény-visszavásárlási programjában is bízik (lásd keretes írásunkat).   

Mercedes: partner és versenytárs is egyben     

Ezt szem előtt tartva még az idén több prémiummodell bevezetésével vezető pozíciót kíván szerezni azon a piacon, ahol a BMW, a Mercedes, az Audi, a Lexus és a Tesla képezi a törzstagságot. A Mercedesre egyrészt riválisként, másrészt partnerként is tekinthetnek, hiszen a németekkel közös, 2022-ben az eredeti kínainál jobban csengő Denzára átnevezett vállalatuknál felpörgették az innovációt és vele együtt a gyártást is. 

Nonthaburi,,Thailand,-,Dec,6,,2023,:,Byd,Yangwang,U8
A Yangwang U8-as elektromos prémium-SUV Európában is szerencsét próbál.
Fotó: Chanawat Jaiya

A megújult Denza márka már piacra dobta prémiumautóit, köztük a D9, N7 és N8 modelleket. Időközben a Mercedest is sikerült leszorítaniuk az útpadkára, már ami a németeknek a vegyesvállalatban lévő részesedésüket illeti, az mára 10 százalékra zsugorodott. 

A Denza mellett a BYD-nek van még két prémiummárkája, a Fang Cheng Bao, valamint a Yangwang, az utóbbi a legalább 140 ezer dolláros, azaz 50 millió forintos pénztárcával rendelkező vásárlók körében számíthat sikerekre modelljeivel. 

Januárban a Denza márka égisze alatt 9068 járművet adott el a BYD, míg a Fang Cheng Bao 5203, a Yangwang pedig 1652 villanyautót szállított le a BYD által közzétett adatok szerint.

A Dolphinnal hazai riválisai alá vág a BYD    

A BYD számára lassanként szűknek bizonyul a kínai piac, ezért globális terjeszkedésbe fogott, ebben az üzbegisztáni, a mexikói és a thaiföldi és a brazil gyártás megteremtése mellett a szegedi jelenlét is szerephez jut. A közlemény ezzel kapcsolatban nem ment részletekbe. A kínaiak saját bevallásuk szerint már több mint hetven országban és régióban vannak jelen termékeikkel. 

Köztük Magyarországon is, ahová a legolcsóbb modell, a Dolphin 11 milliós árcédulával érkezett. Ezzel kapcsolatos hír, hogy a kínaiak pénteken mutatják be a Dolphin megújított, még olcsóbb változatát – bár 

a Dolphin Glory Edition hangzatos titulus láttán épp ellenkező irányú ármozgást feltételez a gyanútlan érdeklődő. 

A cég nem lövi le a poént, csak annyit közölt, hogy új kerekek lesznek, és a belső tér szürke és vörös színekben pompázhat. A Dolphint Kínában öt változatban árusítják, a belépő modell átszámítva a magyar felébe, 5,8 millió forintba kerül. Az új változat még ennél is kevesebbért vihető haza, de a részletekkel meg kell várni a pénteki „leleplezést”.

Részvény-visszavásárlással készül a BYD 2024-re             

A kínai BYD minden árkategóriában versenyképes autókat készül piacra dobni. A szuperolcsó plug-in hibridtől kezdve egészen a luxuskategóriáig felvonultat majd autókat a gyártó. Emellett 2024-ben egy részvény-visszavásárlási programba is belekezdhetnek, 27,8 milliárd dollár értékben.