BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb áremelést tervez a Netflix

A Netflix utoljára 2023 októberében emelte meg előfizetéseinek az árát, ezzel együtt pedig szigorítottak a jelszó megosztási rendszeren is. Miután teljesen megszüntették a legnépszerűbb, reklámmentes előfizetésüket, most újabb áremelésre számíthatnak a felhasználók.

Még csak pár hónap telt el a Netflix legutóbbi áremelése óta, de a streaming platform újra drágítaná az előfizetéseket. Annak ellenére, hogy a Netflix már több mint egy tucat sorozatot kaszált el 2023-ban, díjait viszont jelentősen megnövelte, és a legnépszerűbb előfizetési modelljét még ki is vonta a forgalomból.

Poznan,Poland,-,June,21.2021:,Tv,Television,Netflix,Logo,On
Fotó: Shutterstock

„Idén kamatemelésre számítunk” – mondta a John Hodulik vezette UBS elemzői csoport. A Variety beszámolója szerint 

az előfizetések áremelése és a reklámokkal megtűzdelt modell népszerűsége 2024-ben 15 százalékra fogja növelni a vállalat teljes bevételének növekedését.

Ez 2023-ban 7 százalék volt. A legutóbbi áremelést 2023 októberében történt, ami elsősorban az Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot és Franciaországot érintette, átlagosan 2-3 dollárral drágultak a szolgáltatások. Ugyanekkor vezették be a jelszómegosztás korlátozását, ami szintén nagy elégedetlenséget szült a felhasználók körében. 

A Netflixen jelenleg három előfizetés érhető el Magyarországon:

  • a Basic, HD minőségő csomag 2490 forintba,
  • a Standard, Full HD minőségő csomag 3490 forintba,
  • és a Premium, Ultra HD minőségő csomag 4490 forintba kerül.

Hazánkban nem érhető el a Netflix reklámokkal megtűzdelt, olcsóbb előfizetési modellje. 

Már évek óta zajlik a verseny a streaming és a hagyományos televíziózás között, idén elérkezhet a történelmi pillanat. A streaming ugyanis új szakaszba lép 2024-ben, a negyedéves jelentések szerint bevételei megelőzik majd a hagyományos tévé-előfizetéseket. A negyedéves előrejelzések alapján a streamingszolgáltatások összesen 17,3 milliárd dollár bevételt fognak hozni 2024 harmadik negyedévében, ami meghaladja az Egyesült Államokban a fizetős televíziózás 16,7 milliárd dolláros (nagyjából 5989 milliárd forint) előrejelzését.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.