Autókölcsönzőket vizsgáltak Magyarországon – kiderült, mi hiányzik
Több mint tíz magyarországi autókölcsönző említéseit vizsgálta meg az elmúlt egy évre vonatkozóan a Follow The Yellow Communcations és a Neticle médiaelemző cég. Elsősorban az interneten fellelhető dolgozói véleményekre voltak kíváncsiak, de átfésülték a fórumokat, és megnézték az álláshirdetéseket is. Az eredményekből arra a következtetésre jutottak, hogy a szektorban nem fektetnek nagy hangsúlyt a munkáltatói márkaépítésre.

Autókölcsönzők Magyarországon: Melyiket említették legtöbbször?
Az online térben legtöbbet említett hazai autókölcsönzők a következők:
- Sixt
- EuropCar
- Avis
- Hertz
- Euro Rent
A vizsgált időszakban ezek a társaságok semleges vagy pozitív hangvételű kommenteket kaptak, de bőven akadtak köztük negatívak is. Az ügyféloldalon a szolgáltatások minősége és ára volt a téma, dolgozói vélemények, értékelések ugyanakkor nem szerepeltek az említések listáján a publikus fórumokon.
Milyen következtetéseket vontak le ebből?
A legfontosabb kihívások az ominózus vállalkozások esetében a Follow The Yellow Communications szerint:
- az employerbranding-tevékenység hiánya,
- a marketingstratégia kiegyensúlyozatlansága,
- az egyedi üzenetek és értékajánlatok elmaradása, továbbá
- a munkavállalói kommunikáció hiánya az online térben.
Az employerbranding-stratégia hiánya például komoly veszteségeket okozhat a vállalatoknak, a folyamatos toborzás ugyanis időt, pénzt és energiát emészt fel. A kutatást végzők rámutatnak többek között arra is, hogy
ha minden álláshirdetésben ugyanazok az ajánlatok szerepelnek, a cégek nem tudnak kitűnni egymás közül.
A Z generáció számára ráadásul már nem elegendők a hagyományos juttatások, fontosak a munkahelyi értékek, de a társadalmi és környezeti felelősségvállalás, valamint a munkahelyi kultúra is.
Mi a megoldás?
Manapság már elengedhetetlen – így az autókölcsönző-szektorban is – a jól átgondolt HR-, marketing- és employer branding stratégia. Az utóbbi segíthet kiemelkedni a riválisok közül, míg a marketingstratégia kiegyensúlyozása növeli a cég hitelességét és vonzerejét, az egyedi üzenetek és értékajánlatok pedig elősegítik a tehetségek megtartását.
Célszerű megfogalmazni, hogy mitől különleges az adott munkahely, milyen értékeket képvisel, és hogyan járul hozzá a munkavállalók fejlődéséhez. Az erősségeket őszintén, ugyanakkor konzekvensen kell kommunikálni.
Ugyancsak javasolt a közösségimédia-platformok kihasználása: a LinkedIn vagy Facebook kifejezetten hatékony lehet. Ezeken az oldalakon a dolgozók beszámolhatnak a tapasztalatokról, sikerekről, és betekintést nyújthatnak a munkahelyi életbe. Ezáltal a potenciális munkavállalók jobban megismerhetik a munkáltatót, és nagyobb eséllyel jelentkeznek, ha az értékek és a kultúra összhangban van az elvárásaikkal.
A munkahelyi márka építése viszont nem csak a toborzásban segít, hanem a vállalat teljes brandjének is jót tesz.
Az elégedett munkavállalók mint nagykövetek növelhetik a vállalkozás hírnevét és hitelességét.


