BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Autókölcsönzőket vizsgáltak Magyarországon – kiderült, mi hiányzik

Az online térben legtöbbet említett hazai autókölcsönzők az elmúlt egy évben javarészt semleges vagy pozitív hangvételű kommenteket kaptak, de bőven akadtak köztük negatívak is. Habár a szektor dinamikusan változó, folyamatosan toborzó iparág, amelyben a szezonális ingadozások és a folyamatos fluktuáció kihívásokat jelentenek, a munkavállalói kommunikáció mégis hiányzik.

Több mint tíz magyarországi autókölcsönző említéseit vizsgálta meg az elmúlt egy évre vonatkozóan a Follow The Yellow Communcations és a Neticle médiaelemző cég. Elsősorban az interneten fellelhető dolgozói véleményekre voltak kíváncsiak, de átfésülték a fórumokat, és megnézték az álláshirdetéseket is. Az eredményekből arra a következtetésre jutottak, hogy a szektorban nem fektetnek nagy hangsúlyt a munkáltatói márkaépítésre.

Autókölcsönzők, Magyarország
Autókölcsönzők Magyarországon: kiderült, mi hiányzik / Fotó: Follow The Yellow Communications

 

Autókölcsönzők Magyarországon: Melyiket említették legtöbbször?

Az online térben legtöbbet említett hazai autókölcsönzők a következők:

  • Sixt
  • EuropCar
  • Avis
  • Hertz
  • Euro Rent

A vizsgált időszakban ezek a társaságok semleges vagy pozitív hangvételű kommenteket kaptak, de bőven akadtak köztük negatívak is. Az ügyféloldalon a szolgáltatások minősége és ára volt a téma, dolgozói vélemények, értékelések ugyanakkor nem szerepeltek az említések listáján a publikus fórumokon.

Milyen következtetéseket vontak le ebből?

A legfontosabb kihívások az ominózus vállalkozások esetében a Follow The Yellow Communications szerint:

  1. az employerbranding-tevékenység hiánya,
  2. a marketingstratégia kiegyensúlyozatlansága,
  3. az egyedi üzenetek és értékajánlatok elmaradása, továbbá
  4. a munkavállalói kommunikáció hiánya az online térben.

Az employerbranding-stratégia hiánya például komoly veszteségeket okozhat a vállalatoknak, a folyamatos toborzás ugyanis időt, pénzt és energiát emészt fel. A kutatást végzők rámutatnak többek között arra is, hogy 

ha minden álláshirdetésben ugyanazok az ajánlatok szerepelnek, a cégek nem tudnak kitűnni egymás közül.

A Z generáció számára ráadásul már nem elegendők a hagyományos juttatások, fontosak a munkahelyi értékek, de a társadalmi és környezeti felelősségvállalás, valamint a munkahelyi kultúra is.

Mi a megoldás?

Manapság már elengedhetetlen – így az autókölcsönző-szektorban is – a jól átgondolt HR-, marketing- és employer branding stratégia. Az utóbbi segíthet kiemelkedni a riválisok közül, míg a marketingstratégia kiegyensúlyozása növeli a cég hitelességét és vonzerejét, az egyedi üzenetek és értékajánlatok pedig elősegítik a tehetségek megtartását.

Célszerű megfogalmazni, hogy mitől különleges az adott munkahely, milyen értékeket képvisel, és hogyan járul hozzá a munkavállalók fejlődéséhez. Az erősségeket őszintén, ugyanakkor konzekvensen kell kommunikálni.

Ugyancsak javasolt a közösségimédia-platformok kihasználása: a LinkedIn vagy Facebook kifejezetten hatékony lehet. Ezeken az oldalakon a dolgozók beszámolhatnak a tapasztalatokról, sikerekről, és betekintést nyújthatnak a munkahelyi életbe. Ezáltal a potenciális munkavállalók jobban megismerhetik a munkáltatót, és nagyobb eséllyel jelentkeznek, ha az értékek és a kultúra összhangban van az elvárásaikkal.

A munkahelyi márka építése viszont nem csak a toborzásban segít, hanem a vállalat teljes brandjének is jót tesz. 

Az elégedett munkavállalók mint nagykövetek növelhetik a vállalkozás hírnevét és hitelességét.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.