A MÁV közölte: az esőzések miatt hónapokig nem jár a vonat az egyik legsűrűbben használt útvonalon
Fél évig tartó pályafelújítás lesz december 12-től a Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon, az utasok közlekedését részben autóbuszokkal biztosítják Veszprém és Ajka között – olvasható a Mávinform oldalán.

Korábbi vizsgálatok feltárták, hogy a 20-as számú Székesfehérvár–Szombathely vasútvonal Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszán a csapadékvíz elvezetése nem kielégítő, a felgyülemlett nedvesség alámossa a pályát. A vasúttársaság ezért a soron következő felújítási időszak kiemelt beruházásaként tervezett a mélyszivárgó építésével, illetve ideiglenes sebességkorlátozást vezetett be az említett szakaszon.
Az elmúlt napok esőzései után végzett vizsgálatok azt mutatták, hogy a pályaállapot romlása felgyorsult, így a felújítási munkálatokat is a lehető legrövidebb idő alatt elő kell készíteni és végre kell hajtani.
A vasúttársaság már korábban megindította a szükséges beszerzési eljárásokat, így már a jövő év legelején megindulhat a pályaszakasz felújítása. Tervezett munkákról lévén szó, a felújításhoz szükséges források a vasúttársaság rendelkezésére állnak.
Az állami vasúttársaság korábban közölte, hogy a novemberi havazás a kötött pályás közlekedési rendszer olyan meghatározó pontjain okozott haváriahelyzeteket, amelyek az ország szinte teljes vasúti közlekedésére kiterjedtek. Közölték, hogy
a havazás okozta műszaki problémák mellett a kárelhárítás időigénye és a mentesítő járatok megszervezésével, átvezénylésével kapcsolatos kihívások játszottak főszerepet abban, hogy novemberben megnövekedett a jelentős, 60 perc feletti késések száma.
Az októberi, már javulást mutató adatokhoz képest a több mint 93 ezer közlekedő vonatból 445 járat 60–120 perc között késett, 80 vonat késése pedig meghaladta a két órát novemberben.
Rendkívüli bejelentést tett a MÁV vezére: gigantikus mennyiségben szereznek be új IC-kocsikat
Mérföldkőhöz ért a magyar állami vasúttársaság. A MÁV több száz új IC-kocsi beszerzését indította most el.


