
A MÁV közölte a pórul járt utasokkal: esetenként csúszással tudják visszafizetni a pünkösdi káosz után a teljes jegyárat
„2025. június elseje óta 45 ezer embernek adtuk vissza a jegyár 50 százalékát, a szombati napon pedig 10 ezer embernek adtuk vissza jegyár 100 százalékát, mert nekünk az utas az első” – fogalmazott Lázár János Jászberényben a MÁV csoport fennakadásai után.

Lázár úgy fogalmazott, hogy a „Siemenst el fogják kapni”, a miniszter kifejtette: ahogy az M30-as autópálya helyrehozatalát ki kell fizetnie a Strabagnak, úgy a Siemensnek is meg kell térítenie a kárt, és ki kell javítania a technikai hibákat.
Két sorompóhiba miatt több mint egyórás késések alakultak ki a pünkösdi hosszú hétvégén a Balaton irányába, sokan a tájékoztatás hiányára is panaszkodtak, és nem jelentek meg a korábban ilyen helyzetekre megígért rásegítő buszjáratok sem.
A MÁV csoport a jelentősebb fennakadások után, pünkösdvasárnap és -hétfőn is már több száz ráerősítő busszal készült.
Az építési és közlekedési miniszter közölte, hogy a jelentős késések miatt kivételesen
teljes összegű kártérítést fizet a MÁV csoport a balatoni vonal károsultjainak.
A MÁV közölte: a jegyár felét szombaton, a másik felét pedig kedden utalják vissza mindazoknak, akik appon vagy interneten vették a jegyüket. A többi érintett utas pedig szombat 17.00 órától kedd éjfélig kezdeményezhette a teljes jegyár-visszatérítést.
A Világgazdaság információi szerint azonban
többen a jegyár visszautalásának egyik felét sem kapták még meg pünkösdhétfő után.
A MÁV csoport szerdán több utasának is azt írta e-mailben, hogy a levelet azért küldték, mert a csoport adatai szerint a június 7-i „közlekedési nehézségek” őket is érintették.
Azt is közölték, hogy a MÁV Személyszállítási Zrt. teljeskörűen és automatikusan visszatéríti a fizetés során használt bankszámlára azon utasoknak, akik jegyeiket a MÁV és MÁV+ appon vagy az internetes felületen vásárolták meg.
Azokban az esetekben, amelyekben az 50 százalékos mértékű késési kompenzáció kifizetése már megvalósult, a teljes visszatérítésre két részletben kerül majd sor. Az összeg(ek) megérkezéséig szíves türelmét kérjük
– fogalmazott a MÁV.
A MÁV csoport a Világgazdaságnak korábban elmondta a június 1-jén bevezetett késési biztosításról, hogy
- aki a MÁV+ alkalmazásban vásárolja meg a jegyét, automatikusan kapja a visszatérítést az ott használt bankszámlájára,
- aki az interneten, az automatában vagy a jegypénztárnál vásárol, az az úti céljához legközelebbi jegypénztárban érvényesítheti a késési biztosítást.
Az első három nap alatt a MÁV-Volán csoport több mint 9600 esetben fizette vissza a jegyár felét az utasoknak összesen 10 millió forint értékben.





