BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

A MÁV közölte a pórul járt utasokkal: esetenként csúszással tudják visszafizetni a pünkösdi káosz után a teljes jegyárat

Lázár János korábban úgy fogalmazott, hogy 10 ezer utasnak fizették vissza a teljes jegyárat a jelentős vonatkésesek után. A MÁV levélben közölte a pórul járt utasokkal, hogy nem tudják időben mindenkinek visszafizetni a teljes összeget.

„2025. június elseje óta 45 ezer embernek adtuk vissza a jegyár 50 százalékát, a szombati napon pedig 10 ezer embernek adtuk vissza jegyár 100 százalékát, mert nekünk az utas az első” – fogalmazott Lázár János Jászberényben a MÁV csoport fennakadásai után.

máv, káosz, vonat, vasút, vasúti közlekedés, vonatok, közlekedés, sorompóhiba, kelenföld, budapest kelenföld, vasútállomás
A MÁV levélben közölte a pórul járt utasokkal, hogy nem tudják időben mindenkinek visszafizetni a teljes összeget  / Fotó: Vitézy Dávid / Facebook

Lázár úgy fogalmazott, hogy a „Siemenst el fogják kapni”, a miniszter kifejtette: ahogy az M30-as autópálya helyrehozatalát ki kell fizetnie a Strabagnak, úgy a Siemensnek is meg kell térítenie a kárt, és ki kell javítania a technikai hibákat.  

Két sorompóhiba miatt több mint egyórás késések alakultak ki a pünkösdi hosszú hétvégén a Balaton irányába, sokan a tájékoztatás hiányára is panaszkodtak, és nem jelentek meg a korábban ilyen helyzetekre megígért rásegítő buszjáratok sem. 

A MÁV csoport a jelentősebb fennakadások után, pünkösdvasárnap és -hétfőn is már több száz ráerősítő busszal készült.

Az építési és közlekedési miniszter közölte, hogy a jelentős késések miatt kivételesen

teljes összegű kártérítést fizet a MÁV csoport a balatoni vonal károsultjainak.

A MÁV közölte: a jegyár felét szombaton, a másik felét pedig kedden utalják vissza mindazoknak, akik appon vagy interneten vették a jegyüket. A többi érintett utas pedig szombat 17.00 órától kedd éjfélig kezdeményezhette a teljes jegyár-visszatérítést.

A Világgazdaság információi szerint azonban 

többen a jegyár visszautalásának egyik felét sem kapták még meg pünkösdhétfő után.

A MÁV csoport szerdán több utasának is azt írta e-mailben, hogy a levelet azért küldték, mert a csoport adatai szerint a június 7-i „közlekedési nehézségek” őket is érintették.

Azt is közölték, hogy a MÁV Személyszállítási Zrt. teljeskörűen és automatikusan visszatéríti a fizetés során használt bankszámlára azon utasoknak, akik jegyeiket a MÁV és MÁV+ appon vagy az internetes felületen vásárolták meg.

Azokban az esetekben, amelyekben az 50 százalékos mértékű késési kompenzáció kifizetése már megvalósult, a teljes visszatérítésre két részletben kerül majd sor. Az összeg(ek) megérkezéséig szíves türelmét kérjük

– fogalmazott a MÁV.

A MÁV csoport a Világgazdaságnak korábban elmondta a június 1-jén bevezetett késési biztosításról, hogy 

  • aki a MÁV+ alkalmazásban vásárolja meg a jegyét, automatikusan kapja a visszatérítést az ott használt bankszámlájára, 
  • aki az interneten, az automatában vagy a jegypénztárnál vásárol, az az úti céljához legközelebbi jegypénztárban érvényesítheti a késési biztosítást.

Az első három nap alatt a MÁV-Volán csoport több mint 9600 esetben fizette vissza a jegyár felét az utasoknak összesen 10 millió forint értékben. 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.