Karcsúbb lett és jobban hasít a Pepco csoport, amelynek hasznára vált az év közben meglépett stratégiaváltás. Ez derül ki a lengyel hátterű páneurópai diszkontlánc csütörtökön közzétett rendkívüli bejelentéséből, melyben a szeptember 21-i nappal zárult idei teljesítményéről adott számot.
Az előzetes adatokat a megkülönböztethetőség jegyében a New Pepco Group égisze alatt jelentették meg, ugyanis a június közepétől
láncszemekből álló kiskereskedelmi hálózat a brit egységeket tömörítő Poundland nélkül működik tovább, azt ugyanis az ágazatban jelentős befektetési portfólióval büszkélkedő amerikai Gordon Brothers magántőke-társaság felvásárolta jelképes egy fontért.
Nagy változást hozott még a kéttagúra szűkült csoport életében, hogy a napi fogyasztási cikkeket (FMCG) kivették a választékukból, így megtisztítva szerteágazó profiljukat. Megállapodásuk részeként Gordon Brothers vállalta, hogy legfeljebb 80 millió fontot fektet be a vállalat átszervezésébe és működésének felújításába.
Amíg a tavalyi üzleti évet – a Poundland nélkül – 3 százalékos visszaeséssel, 4,16 milliárd eurós forgalommal zárták, addig az idei közel tíz hónapban 2,5 százalékos növekedést és 3,43 milliárd eurós bevételt tudtak felmutatni. A Pepco 2,3, a Dealz 3,8 százalékos forgalombővülésről számolt be.
Üzemi szinten 320 millió eurós profitot termeltek, amiből adózás után 196 millió euró maradt, ez csupán 3 millióval kevesebb a 2024-es év „termésénél”, és még van hátra három hónapjuk – benne a kiemelkedő kiskereskedelmi forgalmat hozó karácsonyi szezonnal –, hogy növeljék a profitjukat. Adósságállományukat is építik lefelé, a tavaly év végi 307 millióról 260 millió euróra sikerült levinniük szeptember végére.
Eközben a Pepco csoport terjeszkedett is: tavaly év végén a Pepco márka alatt 4112 üzletük működött, ez mára 4276 egységre nőtt, a Dealz-diszkontok száma pedig tizennéggyel, 345-re gyarapodott.
Stephan Borchert vezérigazgató megerősítette, hogy az idei évet mintegy 8 százalékos bővülést követően, 4,5 milliárd eurós forgalommal zárhatják, a kiigazított üzemi nyereségük pedig az előrejelzési sáv felső határánál lesz, azaz 7-8 százalék környékén.
A Pepco első magyarországi üzletei 2015-ben nyíltak meg, s már az első év végén 25 boltot működtetett a hálózat. Egy évvel később 50 új üzlet nyílt, 2017-ben pedig ünnepelhették a 100. egység megnyitását. A Pepco több mint 260 üzlettel van jelen Magyarországon, és a forgalom több mint fele visszatérő vásárlóktól származik.
A nyáron a Pepco bejelentette, hogy mérethatékonysági okokból nem üzemelteti tovább a 64 üzletből álló németországi hálózatát, amelytől megválnak, miután világossá vált, hogy a korábbi, kétezer boltból álló diszkonthálózat kiépítéséről szóló terv megvalósítása Európa legnagyobb kiskereskedelmi forgalmú gazdaságában nem volt racionális.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.