A régióban a legalacsonyabb óránkénti parkolási díjjal rendelkező légikikötő a montenegrói Podgorica repülőtér, ahol a minimális óradíj 1 euró, és az első 15 perc parkolás ingyenes. A lista második helyén a tiranai nemzetközi légikikötő áll, ahol 1,46 eurót kell fietni. A harmadik helyet a szarajevói nemzetközi repülőtér foglalja el, ahol 1,53 euróba kerül a művelet. A szkopjei nemzetközi repülőterén 1,6 euróval, a belgrádi Nikola Tesla légikikötőben 1,7 euróval lesz szegényebb a pénztárcánk – derül ki a BizLife körképéből.

BUDAPEST, HUNGARY -29 MAY 2019- View of the Budapest Ferenc Liszt International Airport (BUD), formerly known as Budapest Ferihegy International Airport, headquarters for Wizz Air (W6).
Fotó: Shutterstock

A hatodik helyen álló szófiai létesítményben már több mint 2 eurót kell fizetni, míg a zágrábi Franjo Tudman számít a legdrágábbnak 3,5 euróval. Ha napi bontás szerint nézzük, akkor a belgrádi Nikola Tesla nyert 2,55 euróval, míg a tiranai nemzetközi repülőtér a második 4,85 euróval. A harmadik Athén, ahol már 8 eurót kell fizetni. A negyedik az észak-macadón szkopjei légikikötő 13,6 euróval, míg 

a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér az ötödik 14,56 euróval. 

A legdrágábbnak a szarajevói létesítmény számít 38,25 euróval, míg podgoricában 24 euróval, Zágrábban 21 euróval, Szófiában 18,36 euróval lesz szegényebb a pénztárcánk napi parkolás esetén. A belgrádi Nikola Tesla repülőtéren van a legalacsonyabb heti parkolási díj 17,91 euróval, a második helyen az albániai Tirana nemzetközi repülőtér található 33,81 euróval. A harmadik az észak-macedóniai, szkopjei nemzetközi légikötő 40,56 euróval.

Ferihegy 41,63 euróval a negyedik legolcsóbb heti parkolás esetén.

A legdrágábbnak ebben az esetben a zágrábi Franjo Tudman számít 87 euróval, de Podgorica sem mondható kedvezményes árúnak 60,5 euróval. Athénban 55 euróval, Szarajevóban 53,55 euróval, Szófiában 49 euróval leszünk szegényebbek.

Nincs már messze, hogy a magyarok Rolls-Royce-szal repüljenek Ferihegyre

A következő évtizedben megfizethető alternatívát nyújtanak majd a városi repülő taxik – mondta a Világgazdaságnak adott interjúban dr. Balázs Gergely György, a Rolls-Royce Magyarország ügyvezető igazgatója. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem docense a karbonsemleges, fenntartható fejlődés mellett a biztonság szerepét is hangsúlyozta. A repülő taxi ugyanannyiba kerülhet majd, mint a hagyományos – valamikor 2030 után.