Brüsszelnek is elege lett, uniós vizsgálat indul a koncertjegyárakon nyerészkedő Ticketmaster ellen
A zenerajongók és a brit hatóságok után az Európai Bizottságnál is kiverte a biztosítékot a Ticketmaster trükközése a jegyárakkal. A brüsszeli testület vizsgálatot indított az amerikai székhelyű portál ellen, amelynél bevett gyakorlat, hogy a kereslethez igazítják a általuk árult koncertbelépők árait – írta a Guardian.

A botrány azt követően robbant ki, hogy az Oasis múlt héten bejelentett visszatérő turnéjára az eredetileg 135 fontba (nagyjából 63 ezer forint) kerülő jegyek egyik pillanatról a másikra 350 fontra (163 ezer forint) drágultak, ez pedig érthető módon alaposan kiakasztotta a brit banda rajongóit, akik nem értették, miért kellene többszörös árat fizetniük a belépőkért.
A Ticketmaster az általuk alkalmazott dinamikus árazást ahhoz a módszerhez hasonlította, amit a szállodák és a légitársáságok is használnak és kiemelte, hogy az ártartományt nem ők, hanem a zenekarok menedzsmentje határozza meg.
Az Egyesült Királyság versenyhatósága mindenesetre meghallotta a rajongók panaszait, és sürgős vizsgálatot indított, hogy kiderítse, pontosan hogy működik a Ticketmaster árazási rendszere.
A testület szóvivője a Guardiannek elmondta, a cégeknek egyértelműen és világosan kell közölniük a termékeik és szolgáltatásaik árait, amennyiben ezt nem teszik meg, az jogsértőnek minősül. A brit hatóság mellett az EU illetékeseinek figyelmét is felkeltette a Ticketmaster működése. Egy a Guardiannek nyilatkozó bennfentes forrás közölte, hogy az Európai Bizottság szintén vizsgálatot indított az ügyben.
Az eset kapcsán a lap megszólaltatta Lara Wolters EP-képviselőt is, aki hangsúlyozta, meg kell védeni az európai fogyasztókat a hasonló gyakorlatoktól.
„Ennek a helyzetnek kizárólag a nagy jegyértékesítő platformok a nyertesei, akik a rajongókon keresnek rengeteg pénzt”
– fogalmazott Wolters, aki hozzátette, reméli, hogy az Európai Bizottság a közeljövőben új szabályokat hozd majd, hogy elejét vegye a jegyárakon való tisztességtelen nyerészkedésnek.
Az Oasis-turné kapcsán a jegyárak elszállása mellett nagy felzúdulást keltett egy szállodalánc azon húzása, hogy a zenekar egyik manchesteri koncertjének napjára törölték a foglalásokat, majd háromszoros áron újra meghirdették a szobákat. A hotellánc tagadta, hogy szándékosan törölte a már meglévő foglalásokat, és azt állította, hogy technikai probléma áll a történtek hátterében.
A szállodák és a légitársaságok egyébként valóban gyakran alkalmaznak dinamikus árazást, azaz, ha megnő a kereslet, ők is megemelik az árakat, a koncertjegyek kapcsán azonban Európában ez nem számít bevett gyakorlatnak. Az Egyesült Államokban − ahol a Ticketmaster székhelye is található − ugyanakkor ez mindennaposnak mondható, a könnyűzenei koncertek mellett sportmérkőzésekre is sokszor árulnak belépőket ilyen módon.


