Az amerikai Z generáció tagjai szkeptikusak és kényelmetlenül érzik magukat a mesterségesintelligencia- (MI) alapú funkciókkal kapcsolatban a társkereső alkalmazásokban – derül ki a Bloomberg Intelligence legfrissebb felméréséből.
A társkereső appok sokat fektetnek a mesterséges intelligencia fejlesztésébe, így az MI segíti a felhasználókat a profiljuk kitöltésében, az üzenetek megválaszolásában és a profilképek módosításában. Azonban a közel ezer amerikai válaszadó bevonásával készült felmérés rámutat, hogy ezek a funkciók nem igazán nyerik el a fiatalabb felhasználók tetszését.
A felmérést kitöltők többsége úgy érzi, hogy az MI által generált profilok és üzenetek túlságosan mesterségesek, így nem tükrözik hitelesen az emberek személyiségét vagy szándékait. Ez a fajta hamisítás pedig tovább növeli a csalódottságot és a kiábrándultságot a digitális társkeresésben, ami hozzájárul a platformok felhasználói bázisának csökkenéséhez.
Sok felhasználó eleve feleslegesnek tartja a mesterséges intelligencia beépítését az alkalmazásokba. A kutatás szerint a válaszadók közel 50 százalékának nem okoz gondot a profil kitöltése, és a legtöbbjük az MI generálta válaszok nélkül is jól kommunikál a potenciális randipartnerekkel.
A társkereső alkalmazások számos kihívással néznek szembe: a piac telítettsége, a változó felhasználói elvárások és az éles verseny okoznak nehézségeket. Például a Tinder felhasználói bázisa az elmúlt években csökkenést mutatott a fizetős előfizetők és az aktív felhasználók számában is, bár továbbra is az egyik legnagyobb társkereső alkalmazás a világon.
Ezzel szemben a Z generáció preferenciáit kiszolgáló alkalmazások jobban teljesítenek a fiatal felhasználók körében. A hosszú távú kapcsolatok hangsúlyozásáról ismert Hinge két számjegyű előfizetői növekedést tudott fenntartani. A Tinder és a többi app vezetői lassan felismerik, hogy a fiatalabbak felhasználói igényeit kell előtérbe helyezni, így az átalakulás elkerülhetetlen.
Mesterséges intelligenciának összefoglalva azokat a programokat, gépeket vagy szoftvereket nevezhetjük, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek úgy válaszolni vagy viselkedni, mintha természetes intelligenciájú élőlények lennének. Az MI alapvetően a gépek emberhez hasonló képességeit jelenti az érvelés, a tanulás és a kreativitás területén.
A csetbot pedig olyan számítógépes program, amely képes az emberihez hasonló beszélgetésre úgy, hogy irányításához nem szükséges emberi beavatkozás. Bármennyi felhasználót képes egyszerre kiszolgálni, és tudásához mérten a legpontosabb válaszokat adja a feltett kérdésekre.
Új appot indított a TikTok fejlesztője – MI segítségével gyárthatunk videókat
A ByteDance tulajdonában lévő TikTok csütörtökön bejelentette, hogy a Symphony Creative Studios nevű, generatív MI-videókészítő platformja világszerte elérhetővé vált minden hirdetőnek, miközben a rövid videós alkalmazás igyekszik fellendíteni hirdetési üzletágát. A TikTok a legújabb technológiai vállalat, amely mesterséges intelligencia által generált funkciókat épít be a hirdetési üzletágába.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.