Kiskereskedelem

Lejtmenetben a H&M

A világ második legnagyobb divatipari vállalata nagy veszteséggel zárta a legutóbbi negyedévet.

Negyedéves adózás előtti veszteséggel zárt a H&M divatáru-kiskereskedelmi lánc részben annak a hatására, hogy a koronavírus-járvány miatt számos országban szigorú korlátozó intézkedések voltak ebben az időszakban, így a cég számos üzlete zárva volt.

A világ második legnagyobb ágazati vállalata – az első a Zara – szerdán azt közölte, hogy az adózás előtti vesztesége 1,39 milliárd korona (159 millió dollár) volt a február végével zárult pénzügy első negyedévében

az egy évvel korábbi 2,5 milliárdos nyereség után.

Fotó: Kevin Frayer / Getty Images

Elemzők némileg nagyobb, 1,41 milliárd korona adózás előtti negyedéves veszteséggel számoltak.

A cég bevétele éves összevetésben 27 százalékkal, 40,1 milliárd koronára (4,72 milliárd dollár) csökkent.

A H&M szerdán azt közölte, hogy bevétele mintegy 55 százalékkal nőtt a március 1–28. közötti időszakban, ami második negyedévének első hónapja volt.

A világ legnagyobb divatcégeit is elérte az a diplomáciai háború, amely Kína és a nyugati országok között tört ki a hszincsiangi ujgurok helyzete miatt.

Több nagy nyugati divatcég – például a H&M, a Nike, a Adidas vagy az Uniqlo – már tavaly bejelentette, hogy nem hajlandó Kínától olyan alapanyagot vásárolni, amelyet Hszincsiangban kényszermunkával állíttatnak elő.

divatipar H&M
Kapcsolódó cikkek