Az letörésének feltétele a beszerzési árak csökkentése az élelmiszeripar részéről – jelentette ki közleményében az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ). A szervezet tömöríti a legnagyobb hazai boltláncokat, köztük a Lidlt, a SPAR-t, a Tescót és az Aldit is.

Jelezték, hogy ebben erőteljes segítséget várnak a kormánytól, ha pedig ez elmarad,
Az OKSZ rámutatott: az élelmiszer-kereskedők legnagyobb költsége az árubeszerzés, az élelmiszeripar átadási ára ezért kulcsfontosságú. Ugyanakkor azt is aláhúzták, hogy a tagvállalataik elkötelezettek a magyar piac iránt, hosszú távon tervezik üzletpolitikájukat. „Készek együttműködni a kormánnyal az infláció letörésében, így az új akciós árszabályozásban is” – fogalmazott a szervezet.
Megjegyezték, hogy véleményük szerint a kiskereskedelemben tapasztalható rendkívül erős verseny érdemben segíti a fogyasztókat. Úgy értékeltek, hogy a piaci akcióikkal segítik az infláció letörését. Ezeket hetente több ezer termékre hirdetik meg, és ennek hatása várhatóan érződni is fog a következő hónapok fogyasztói áralakulásában. A fogyasztói árak csökkentése jellemzően ott vált lehetővé, ahol a magyar élelmiszeripar belföldi átadási árai csökkentek.
Alapvető tévedés, hogy az akciók inkább reklámfogásnak tekinthetők. A jelenlegi helyzetben, amikor súlyos terhek nehezülnek a kereskedelemre, ezek az árletörő akciók befektetést jelentenek az áruházláncok részéről az infláció letörése érdekében.
Kitértek rá, hogy az OKSZ április 24-én kezdeményezte a személyes egyeztetést Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszternél, erre végül május 2-án sor is került a kereskedelempolitikát irányító Agrárminisztérium vezetőivel közösen. Ezen módosító javaslatokat tettek személyesen és írásban is. Bíznak abban, hogy az egyeztetések nyomán olyan végső kormányzati döntés születik, amely segíti a kereskedelmi vállalkozásokra háruló feladatok végrehajtását, hiszen az akciós szabályozás nyomán egy újabb teendő hárul rájuk.