Közélet

Külpiacokon nyomul a Hajdu

A hőtárolós termékek állnak a Hajdu Hajdúsági Ipari Zrt. idei 200-300 millió forintos fejlesztési tervének középpontjában. E berendezések szén-dioxid-kibocsátása egyre kisebb, mert energiahatékonyságuk javulásával egyre kisebb az elektromosáram-igényük is – tájékoztatta Sztányi Péter kereskedelmi igazgató a Világgazdaságot.

A kibocsátáscsökkenés ahhoz az egy kilowattóra felvett áramhoz kapcsolódik, amellyel ma már 3 kilowattórányi hőenergia állítható elő. A hazai piacon csak lassan hódítanak a 200-300 ezer forintba kerülő rendszerek, amelyek a levegő hőjének hasznosításával az épületfűtésbe is besegítenek. Nappali áramárak mellett egy ilyen készülék körülbelül hat év alatt térül meg. A Hajdu e termékeivel egyelőre inkább külföldön erős. Sztányi Péter elmondta: egyik jelentős piacuk a francia, ahol tavaly 100-110 ezer ilyen rendszer kelt el, köztük Hajdu termékek. A cég számára vonzó a lengyel piac is – ahol a múlt évben 2300 geotermikus hőszivattyút telepítettek –, továbbá Belgium és Románia. Látványosan nő a szlovéniai kereslet, és Oroszországban is megtalálta a Hajdu a szűk piaci rést.

A Hajdu csoporthoz tartozó társaság 2016-ban 6,9 milliárd forintról 8,8 milliárdra növelte árbevételét. Sztányi Péter szerint e bővülés az idén is megismétlődhet. A magyar magánszemélyek tulajdonában lévő társaság adózott és mérleg szerinti eredménye is 76 millió forintról 200 millióra emelkedett az Igazságügyi Minisztérium adatbázisa szerint.

Kapcsolódó cikkek