A főváros vezetése elkötelezett amellett, hogy a jelenlegi belvárosi autópályák helyett újjáéledő sugárutak legyenek Budapesten

– fogalmazott Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere több kerületi polgármesterrel közösen tartott sajtótájékoztatón. Hozzátette, hogy 

a főváros 2030-ig megújítaná a Váci utat, a Bajcsy-Zsilinszky utat és az Üllői utat. 

A főpolgármester szerint a felújított M3-as metró átadásával a föld alatti közlekedés rendezve lett, most itt az ideje, hogy a felszíni tömegközlekedés is kényelmes legyen. Karácsony kijelentette, hogy 

vissza kell vezetni a villamosvonalakat a Bajcsy-Zsilinszky útra, ezzel átszállásmentes kapcsolat kötné össze Újpestet és a káposztásmegyeri lakótelepet a belvárossal, 

illetve Dél-Budát Észak-Pesttel.

Villamosközlekedés a Bajcsy-Zsilinszky úton.
Fotó: Fortepan / Főmterv

A főpolgármester azt is mondta, hogy az érintett önkormányzatok nem mondanak le a Nyugati tér megújításáról, a Népligeti felüljáró állapota kapcsán is zajlanak a vizsgálatok.  Mint ahogy arról a Világgazdaság korábban beszámolt, a lezárásra azért van szükség, mert megkezdődött az 1978-ban átadott műtárgy állapotának részletes vizsgálata. Lapunk tudomása szerint a vizsgálat arra a kérdésre keresi a választ, hogy el kell-e bontani a Népligeti felüljárót, vagy sem.

Karácsony Gergely szerint a Nyugatinál a gyalogos és kerékpáros átkelők kialakításával a teljes felszín akadálymentes lesz, valamint a Puci Béla tér élhető parkká alakítása is tervben van. Bár a kormányzati fejlesztések listájáról végül levették, Budapest vezetése mégis elbontaná a Nyugati téri felüljárót

Új zebrákkal és a hiányzó kerékpársávok létesítésével, a Váci úton a Lehel tértől a Dózsa György úti kereszteződésig, az Üllői úton a Kálvin tértől a Népligetig tennék kényelmessé a közlekedést azoknak, akik nem autóval járnának a városban.