Az Országgyűlés a mai ülésnapján elfogadta az egyes gazdasági és vagyongazdálkodási tárgyú törvények módosításáról szóló törvényt, amelynek részét képezi a légi közlekedésről szóló törvény módosítása is – áll a Gazdaságfejlesztési Minisztérium közleményében.

BUDAPEST, HUNGARY -29 MAY 2019- View of the Budapest Ferenc Liszt International Airport (BUD), formerly known as Budapest Ferihegy International Airport, headquarters for Wizz Air (W6).
Fotó: Shutterstock

A visszavásárlással kapcsolatos tárgyalások ütemezetten, az együttműködés jegyében és megfelelően haladnak a partnerek között. A kormány szándéka, hogy a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér állami visszavásárlását követően a működtetésről és a kapcsolódó szolgáltatásokról a jövőben többségi állami befolyás alatt álló gazdasági társaságok útján gondoskodjon – áll a közleményben.

A kormány célul tűzte ki, hogy a társaságok piaci alapon működjenek, működésükre a magánpiaci szereplőkre vonatkozó jogi előírások legyenek érvényesek és a megszokott nemzetközi iparági sztenderdek érvényesüljenek.

Nagy Márton: harmadik terminált kap Ferihegy, beszállhatnak a katariak

A katari befektetési alap is szerepet kaphat a budapesti reptér fejlesztésében, a tervek szerint harmadik terminál is épülne – nyilatkozta Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter.

Ezt a célt szolgálják a ma elfogadott törvénymódosítások is, amelyek garantálják, hogy a közeljövőben többségi állami tulajdonba kerülő társaságok piaci alapon, hatékonyan és versenyképesen működjenek. Ezzel is hozzájárulva, hogy modern, 21. századi elvárásoknak megfelelő és magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtó reptere legyen hazánknak, amely egyaránt segíti a turizmus és a logisztikai szektor teljesítmények növelését – olvasható a közleményben.