BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Feet,In,A,Jacuzzi,In,A,Winter,Scene.,Wellness,And

Nincs itt gond – a gyógyszeripart is lekörözi a globális wellness-ágazat

Rekordot döntött a szektor értéke 2023-ban.

A vezető iparági csoport, a Global Wellness Institute új jelentése szerint a globális wellness-ipar értéke 6,32 ezer milliárd dollár volt 2023-ban,  ami negyedével nagyobb  a 2019-es adatnál.

Feet,In,A,Jacuzzi,In,A,Winter,Scene.,Wellness,And
Nem csak a wellness hotelekre kell gondolni, a kifejezés tágabb értelemmel bír
Fotó: Shutterstock

A növekedés még az előrejelzettné is nagyobb volt

 -mondta Katherine Johnson, a Global Wellness Economy Monitor egyik szerzője. Hozzátette, hogy a wellness-ipart a világjárvány is fellendítette, ugyanis előtérbe került az egészség, és a jóllét. Emellett az elöregedés, a krónikus betegségek terjedése, és a mentális egészségre való figyelem is segítik az iparágat.

 

Persze valójában minden kutatás mást és mást tekint wellness-iparágnak. 

A GWI szerint a wellness definíciója „olyan tevékenységek,  és életmódok összessége,, amelyek a holisztikus egészség állapotához vezetnek”- azaz elég sok minden belefér, így a szervezet 11 ágazatban követi a kiadásokat, beleértve a turizmust, és az ingatlanügyleteket is.
Ezzel szemben a  McKinsey & Co. , amely hat kategóriában (például jobb alvás és jobb táplálkozás) vizsgálta a fogyasztói kiadásokat,  2024 januárjában szerényebb 1,8 ezer milliárd dollárra becsülte a wellness-szektor méretét.

Lényegében a szolgáltatásokra, és termékekre költött pénz mennyiségét mérjük

 - mondja Ophelia Yeung, a jelentés másik szerzője. 
A jelentés szerint tehát tág értelemben vett wellnessre 

Észak-Amerikában költenek a legtöbbet,  fejenként évi  évi 5768 dollárt,

 szemben az európai fejenként 1794 dolláros költéssel.

Viszik a prímet a wellness -ingatlanok

A leggyorsabban növekvő kategória a wellness ingatlanok – mind a lakóépületek, mind pedig a bennük élők egészségét támogató kereskedelmi épületek – 438,2 milliárd dollár értékben, átlagosan 18,1 százalékos növekedést tudnak maguk mögött. 
A kategória széles: tartalmazhat bármit az intelligens légszűrőrendszerrel felszerelt irodáktól a kiterjedt edzőtermekig. 
A vállalkozások és a befektetők, a fogyasztók és a beruházók is kezdik felismerni, hogy csak egy megfelelő környezetben tudnak igazán jól dolgozni a munkavállalók,illetve ilyenben érzik igazán otthonosan magukat – mondta Yeung.
 

Megjelentek a wellness-rezidenciák is. 

A Well jövőre nyitja meg első ilyen beruházását Miamiban, ahol a lakásárak 1,3 millió dollártól indulnak. Sok vállalkozás elköteleződik emellett, ugyanis az Estate például 2030-ra 15 szállodát, és rezidenciát tervez felhúzni. 
 

Sokan nem tudják hová tenni ezt a  kategóriát, de nagy szükség van rá 

– hangsúlyozta Rebecca Parekh, a Well vezérigazgatója és társalapítója.
A wellnesshotelek is egyre népszerűbbek, így az ilyeneket üzemeltető cégek egyre jobb helyzetbe kerülnek: a fogyasztók napról-napra inkább hajlandóak megfizetni ezeket az élményeket. A Siro, a Kerzner luxuscég tulajdonában lévő új szállodamárka az év elején nyitotta meg első wellness-központú szállodáját Dubaiban . A lakosztályokban található edzőeszközöktől és harapnivalóktól kezdve az 1000 négyzetméteres fitneszteremig minden az egészséget, és a jó közérzetet szolgálja.  


A jelentésben mindössze a  legkisebb kategóriát adják a gyógyfürdők, és a   termál- és ásványforrások, valamint a munkahelyi wellness. 
Persze a kategóriák között átfedés is van, de egy biztos, hogy a saját kiadások egyre ngyobb része megy majd valamilyen wellnessre – véli Johnson.
 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.