„Vállaltuk, megcsináljuk! A tíz vállalásom egyike, hogy az idén felújítjuk a MÁV csoport összes mosdóját” – írta Facebook-oldalára Lázár János kedden.
A miniszter egy korábbi közlekedési infóján bejelentette, hogy a MÁV csoport összes mosdóját egytől egyig felújítják 2026. január elsejéig, illetve április 1-jétől minden InterCity-járaton takarítószemélyzet fog szolgálatot teljesíteni. Lázár János ismertette, hogy a MÁV-nál jelenleg ezer mosdó van, ebből összesen háromszáz darab lett felújítva az évek alatt. A miniszter bejelentése szerint azonban
mindegyik vasútállomáson található mosdóhoz hozzá kell nyúlni, illetve a buszpályaudvarokon lévő, mintegy száz darab nyilvános WC-t is felújítják még ebben az évben.
Lázár közölte, hogy a Mol-benzinkutak rendszeréhez hasonló megoldást vezetnek be:
a nagyobb pályaudvarokon a mosdók használata fizetős lesz, de a MÁV csoport utasai ingyen használhatják, akár applikációval, akár érvényes jeggyel vagy bérlettel.
„Tehát a felújított mosdóért fizetni kell, kivéve annak, aki a MÁV utasa” – foglalta össze.
Korábban azt is megírtuk, hogy országszerte pályaudvar-felújításba kezd az állam, lapunk megkeresésére az Építési és Közlekedési Minisztérium közölte, hogy országos szinten hét kiemelt, nemzetközi forgalmat is bonyolító nagyállomás fejlesztésére érkeztek pályázatok:
négy a fővárosban – Keleti, Nyugati, Déli, illetve Kelenföldi pályaudvar –, három pedig vidéken, Győrben, Debrecenben és Szegeden található.
A tervek szerint számos pályaudvaron kereskedelmi egységeket nyitnának: a koncepció lényege, hogy a MÁV a magánbefektetőkkel közös ingatlanfejlesztési társaságokat hoz létre, ennek értelmében
a magyar állam a kiválasztott befektetőkkel 99 évig üzemeltetheti a pályaudvarok ingatlanjait országszerte.
Lázár János a friss posztjában úgy fogalmazott, hogy alig több mint egy hónappal a program meghirdetése után már el is kezdték a mosdók felújítását. „Kelenföld után hamarosan újabb helyszíneken folytatjuk a felújítást” – írta a politikus.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.