BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lázár János posztja szerint Kelenföld kivételes helyzetbe került – már újítják a csomópontot

A MÁV csoport összes mosdóját egytől egyig felújítják, a munkálatok már megkezdődtek Kelenföldön. A budai pályaudvar az állam nagy átalakítási tervének is az egyik fontos helyszíne.

„Vállaltuk, megcsináljuk! A tíz vállalásom egyike, hogy az idén felújítjuk a MÁV csoport összes mosdóját” – írta Facebook-oldalára Lázár János kedden.

A MÁV csoport összes mosdóját egytől egyig felújítják, a munkálatok már megkezdődtek Kelenföldön / Forrás: Facebook / Lázár János

A miniszter egy korábbi közlekedési infóján bejelentette, hogy a MÁV csoport összes mosdóját egytől egyig felújítják 2026. január elsejéig, illetve április 1-jétől minden InterCity-járaton takarítószemélyzet fog szolgálatot teljesíteni. Lázár János ismertette, hogy a MÁV-nál jelenleg ezer mosdó van, ebből összesen háromszáz darab lett felújítva az évek alatt. A miniszter bejelentése szerint azonban 

mindegyik vasútállomáson található mosdóhoz hozzá kell nyúlni, illetve a buszpályaudvarokon lévő, mintegy száz darab nyilvános WC-t is felújítják még ebben az évben.

Lázár közölte, hogy a Mol-benzinkutak rendszeréhez hasonló megoldást vezetnek be: 

a nagyobb pályaudvarokon a mosdók használata fizetős lesz, de a MÁV csoport utasai ingyen használhatják, akár applikációval, akár érvényes jeggyel vagy bérlettel. 

„Tehát a felújított mosdóért fizetni kell, kivéve annak, aki a MÁV utasa” – foglalta össze. 

Kelenföld teljes megújítására is érkezett pályázat

Korábban azt is megírtuk, hogy országszerte pályaudvar-felújításba kezd az állam, lapunk megkeresésére az Építési és Közlekedési Minisztérium közölte, hogy országos szinten hét kiemelt, nemzetközi forgalmat is bonyolító nagyállomás fejlesztésére érkeztek pályázatok: 

négy a fővárosban – Keleti, Nyugati, Déli, illetve Kelenföldi pályaudvar –,  három pedig vidéken, Győrben, Debrecenben és Szegeden található.  

A tervek szerint számos pályaudvaron kereskedelmi egységeket nyitnának: a koncepció lényege, hogy a MÁV a magánbefektetőkkel közös ingatlanfejlesztési társaságokat hoz létre, ennek értelmében 

a magyar állam a kiválasztott befektetőkkel 99 évig üzemeltetheti a pályaudvarok ingatlanjait országszerte. 

Lázár János a friss posztjában úgy fogalmazott, hogy alig több mint egy hónappal a program meghirdetése után már el is kezdték a mosdók felújítását. „Kelenföld után hamarosan újabb helyszíneken folytatjuk a felújítást” – írta  a politikus.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.