
Lezárják az M7-es le- és felhajtóját a Balatonnál – folytatódik Magyarország legnagyobb útfejlesztése
A héten tovább folytatódik az M7-es autópálya balatoni szakaszának felújítása – írja a Sonline.

A cikk emlékeztetett arra, hogy két évvel ezelőtt elindult Magyarország eddigi legnagyobb útfejlesztése a gyorsforgalmi hálózaton, azóta folyamatosak a sávlezárások.
Május 22-én lezárják a főváros felé vezető oldalon az M7-es autópálya le- és felhajtó ágát Balatonfenyvesnél. A tervek szerint a lezárás augusztus 19-ig lesz érvényben.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az autósokat arra kéri, hogy tartsák be a sebességkorlátozásokat, és különösen figyeljenek a munkaterületek közelében dolgozók biztonságára.
A Világgazdaság korábban megírta, hogy az engedélyeztetési eljárás lezárulása után, idén elkezdődhetnek az állami kisajátítások, és 2027 harmadik negyedévétől már az építési munkálatok is megindulhatnak az M7-es autópálya bővítéséhez kapcsolódóan.
A beruházásra azért van szükség, mert a nyári hónapokban állandók a torlódások Budapest és a Balaton között.
Annak ellenére, hogy a főváros felé megépült korábban a három sáv, a dugók így is egyre gyakoribbak. Ezt a forgalomszámlálási adatok is alátámasztják, Székesfehérvárig az átlagos napi gépjárműszám az elmúlt években rendre 50 ezer körül alakult, ezzel az ország egyik legzsúfoltabb autópályájává vált az M7-es.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, idén fontos mérföldkőhöz érkezik a hazai gyorsforgalmi hálózat fejlesztése, ugyanis megkezdődik az M1-es autópálya bővítése, majd következik 2027-ben az M7-es, 2030 után pedig az M3-as autópálya. Még 2024 októberében adott interjút a Világgazdaságnak Németh Tamás, az MKIF vezérigazgatója, aki akkor elmondta, ezek a fejlesztések egy nagyobb, tízéves fejlesztési sorozat részét képezik.




