A héten tovább folytatódik az M7-es autópálya balatoni szakaszának felújítása – írja a Sonline.
A cikk emlékeztetett arra, hogy két évvel ezelőtt elindult Magyarország eddigi legnagyobb útfejlesztése a gyorsforgalmi hálózaton, azóta folyamatosak a sávlezárások.
Május 22-én lezárják a főváros felé vezető oldalon az M7-es autópálya le- és felhajtó ágát Balatonfenyvesnél. A tervek szerint a lezárás augusztus 19-ig lesz érvényben.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az autósokat arra kéri, hogy tartsák be a sebességkorlátozásokat, és különösen figyeljenek a munkaterületek közelében dolgozók biztonságára.
A Világgazdaság korábban megírta, hogy az engedélyeztetési eljárás lezárulása után, idén elkezdődhetnek az állami kisajátítások, és 2027 harmadik negyedévétől már az építési munkálatok is megindulhatnak az M7-es autópálya bővítéséhez kapcsolódóan.
A beruházásra azért van szükség, mert a nyári hónapokban állandók a torlódások Budapest és a Balaton között.
Annak ellenére, hogy a főváros felé megépült korábban a három sáv, a dugók így is egyre gyakoribbak. Ezt a forgalomszámlálási adatok is alátámasztják, Székesfehérvárig az átlagos napi gépjárműszám az elmúlt években rendre 50 ezer körül alakult, ezzel az ország egyik legzsúfoltabb autópályájává vált az M7-es.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, idén fontos mérföldkőhöz érkezik a hazai gyorsforgalmi hálózat fejlesztése, ugyanis megkezdődik az M1-es autópálya bővítése, majd következik 2027-ben az M7-es, 2030 után pedig az M3-as autópálya. Még 2024 októberében adott interjút a Világgazdaságnak Németh Tamás, az MKIF vezérigazgatója, aki akkor elmondta, ezek a fejlesztések egy nagyobb, tízéves fejlesztési sorozat részét képezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.