BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

A MÁV nem volt szűkmarkú: olyan utas is kapott teljes jegyár-visszatérítést, akinek is nem járt volna

A szombati késések miatt a balatoni vonatok után összesen 18 millió forintot kellett visszafizetnie a MÁV-nak. A Világgazdasághoz azonban eljutott egy olyan eset is, amikor az utasnak nem járt volna a jegyár-visszatérítés.

„A késési biztosítás június 1-jei bevezetése óta mintegy 45 ezer jegy árának a fele, 10 ezernek pedig a 100 százaléka került visszatérítésre” – mondta Hegyi Zsolt, a MÁV-Volán vezérigazgatója a Világgazdaságnak adott interjújában

Olyan utas is kapott teljes jegyár-visszatérítést, akinek is nem járt volna / Fotó: MÁV csoport / Facebook

Két sorompóhiba miatt több mint egyórás késések voltak a pünkösdi hosszú hétvégén a Balaton irányába, sokan a tájékoztatás hiányára is panaszkodtak, és nem jelentek meg a korábban ilyen helyzetekre megígért rásegítő buszjáratok sem. 

A pünkösdi káosz miatt azonnal lépett a MÁV

Lázár János építési és közlekedési miniszter a jelentős késések után közölte: teljes összegű kártérítést fizet a balatoni vonal szombati károsultjainak.

Hegyi Zsolt a lapunknak elmondta, hogy eddig  36 millió forint feletti összeget kellett kifizetni késési biztosításként. Ennek kevesebb mint a fele a pünkösdi hosszú hétvégén jött össze, vagyis  körülbelül

18 millió forint ment el egy nap késesési biztosítására.

A MÁV korábban azt ígérte, hogy a jegyár felét szombaton, a másik felét pedig kedden utalják vissza mindazoknak, akik appon vagy interneten vették a jegyüket. A többi utas pedig kedd éjfélig kezdeményezhette a teljes jegyár-visszatérítést.

A Világgazdaság írta meg, hogy

többen a jegyár egyik felét sem kapták meg pünkösdhétfő után,

a MÁV csoport szerdán azt írta: az összegek megérkezéséig az utasok szíves türelmét kérik. 

Olyan utasnak is visszatérítették a teljes jegyárat, akinek is nem járt volna

A szombati jelentős késések miatt kivételesen a teljes jegyárat visszatérítették a pórul járt utasoknak: információink szerint a 20 perces késés után már minden utas visszakapta a pénzét, azonban hiba csúszhatott a rendszerbe.

Korábban a miniszter az év elején a 10 pontos vállalások között jelentette be, hogy június 1-jétől, ha 

  • a csoporthoz tartozó tömegközlekedési eszköz legalább 20 percet késik, akkor a menetjegy árának 50 százalékát visszafizeti az utasoknak, 
  • a havi bérletesek esetén 10 százalékos jóváírást kap a következő vármegye- vagy országbérlet árából az utas, ha a járat az adott hónapban legalább öt alkalommal legalább 20 percet késett.

A csoport a Világgazdaságnak elmondta: 

  • aki a MÁV+ alkalmazásban vásárolja meg a jegyét, automatikusan kapja a visszatérítést az ott használt bankszámlájára, 
  • aki az interneten, az automatában vagy a jegypénztárnál vásárol, az az úti céljához legközelebbi jegypénztárban érvényesítheti a késési biztosítást.

A Világgazdasághoz azonban eljutott egy olyan eset is, amikor az utas nem jogosan kapta meg a visszatérítést. Az utas a pünkösdi hétvégén szombaton is és hétfőn is vonattal közlekedett a Balatonon. Mindkét esetben késett a jármű: a késések után pedig pár napon belül megkapta a visszatérítést.

Elmondása szerint azonban

szombaton mindössze hét percet késett a vonat, mégis 100 százalékos visszatérítést kapott, 

a hétfői 27 perces késés után a hivatalos 50 százalékos visszatérítést kapta meg.

Az eset kapcsán megkerestük a Volán-MÁV csoportot, hogy minek alapján fizették ki a visszatérítéseket: hiba történt vagy a szombati összes balatoni késés után visszatérítette a csoport az összes utasnak a teljes jegyárat. Amint választ kapunk, beszámolunk az újabb részletekről. 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.