BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bejelentést tett a MÁV, vége a türelmének: azonnal megváltozik a pótdíjfizetés, ennyibe fog kerülni, aki bliccel a vonaton

A MÁV-csoport járatain tavaly ősztől kötelező a jegyelővétel Budapest elővárosi zónájában, a vonatokra csak érvényes jegy vagy bérlet birtokában lehet felszállni.

Eddig, ha valaki a jegyellenőrzéskor, azaz még a fedélzeten fizetett pótdíjat, alacsonyabb összeggel számolhatott, mintha ezt utólag, csekken tette volna meg. Ezt a különbséget korábban az indokolta, hogy még nem állt rendelkezésre annyi önkiszolgáló jegyvásárlási lehetőség, mint manapság. A pótdíj összege egységesen csütörtöktől 25 ezer forint. 

pótdíj
Pótdíj: egységesen 25 ezer forintot fizet az, akinek nincs jegye / Fotó: MÁV-csoport / Facebook

Az egységes pótdíjazási gyakorlat „éles” bevezetését minden idők leghosszabb türelmi időszaka és figyelemfelhívó kampánya előzte meg. Több mint 1 teljes éven keresztül minden érintett állomáson, megállóhelyen tájékoztató anyagokon figyelmeztette az utasokat a MÁV. 

A felkészülési időszak október 16-án lejárt. Mostantól egységes összegű pótdíjakkal kell számolni az egyre ritkábbá váló – 200 utasból mindössze 1-et érintő – bliccelésnél.

Alig van bliccelő

A pótdíjfizetés valóban egyre kevesebbeket érint, azt követően ugyanis, hogy az utazás olcsóbbá vált és kényelmesebbé a jegyek, bérletek megvásárlása, érezhetően csökken a bliccelők száma is: 

ma már csupán az utasok mintegy fél százaléka követ el ilyen szabálytalanságot. 

Az érvényes módon utazók több mint fele pedig ma már az önkiszolgáló csatornákat választja a jegyvásárláshoz, illetve rengetegen tértek át a vármegye- és országbérletekre.

Érdemes megjegyezni, ha otthon marad a megvásárolt bérlet és pótdíjat kellene fizetni, akkor 2600 forintért utólagosan is bemutatható a meglévő, a büntetés idejében érvényes bérlet. Az utólagosan rendezett pótdíj összege tavaly decembertől 30 napon belül befizetve ugyancsak 25 ezer forint lett, 30 napon túl pedig 50 ezer forintra változott.

A kötelező jegyelővételi zónába bevont vasúti vonalszakaszok listája:

  • 1-es vonal: a Déli, illetve Keleti pályaudvar és Győr,
  • 2-es vonal: a Nyugati pályaudvar és Esztergom, illetve Rákos és Esztergom,
  • 30a vonal: a Déli pályaudvar és Székesfehérvár, illetve Kőbánya-Kispest és Székesfehérvár,
  • 40a vonal: a Déli pályaudvar és Pusztaszabolcs,
  • 70-es vonal: a Nyugati pályaudvar–Vác–Szob,
  • 71-es vonal: a Nyugati pályaudvar–Veresegyház–Vác,
  • 80a vonal: a Keleti pályaudvar és Hatvan,
  • 100a vonal: a Nyugati pályaudvar és Szolnok,
  • 120a vonal: a Keleti pályaudvar és Nagykáta,

142-es vonal: a Nyugati pályaudvar és Pestszentimre között. 
A MÁV+ mobilalkalmazásunkat f okozatosan fejlesztjük, az ehhez társított bérlet widgettel most még egyszerűbb, és csak pár másodperc a telefon főképernyőn a bérletre kattintás és annak felmutatása a jegyvizsgálat során bármely vasúti és buszjáratunkon utazva. Nem kell többé keresgélni és várni a betöltésre: egy érintéssel bemutatható az országbérlet vagy a vármegyebérlet - hangsúlyozzák a közleményben.

Több lehetőség van 

Annak sem tart sokáig a jegyváltás, aki nem bérlettel utazik, a MÁV+ applikációval vagy a jegy.mav.hu felületen ugyanis – előzetes regisztrációval – már gyakorlatilag mozijegyvásárlás könnyedségével, gyorsaságával váltható menetjegy. Aki pedig nem szeretné vagy nem szokta használni az online jegyvásárlást annak, Budapest valamennyi állomásán és megállóhelyén, illetve az elővárosi vonalak jelentős részén a nap 24 órájában biztosítjuk a jegyváltást pénztárból vagy automatából, köszönthetően az elmúlt években telepített 375 jegykiadó automatának.
 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.