Logisztika

Jönnek a GYSEV új Siemens mozdonyai

Megkerülhetetlen szereplő kíván lenni a liberalizált vasúti személyszállításban is a GYSEV Zrt., amely lényegében tevékenysége minden területén erősít, partnerével például már vonat-busz bérletet forgalmaz, a nemzetközi korridorokon pedig növelné pályáinak terhelhetőségét. A Világgazdaságnak Kövesdi Szilárd vezérigazgató nyilatkozott.

A nemrég lezárult motorvonat-beszerzéssel milyen gördülőállomány-fejlesztési feladatai maradtak a társaságnak?

A GYSEV Zrt. járműparkja hatalmas modernizáción ment keresztül az elmúlt években. A társaság a meglévő tíz mellé további tíz új, alacsony padlós, modern, kényelmes és biztonságos FLIRT motorvonatot vásárolt. Emellett, elsősorban a vasúti árufuvarozási feladatok ellátására, kilenc új Siemens Vectron mozdonyt is beszerzett. Az új eszközök üzembe állítása után a korábbi vasúti járművek felszabadultak. Hasznosításuk a következő időszak egyik fontos feladata a cégünk számára, szóba jöhet bérbeadási vagy értékesítési konstrukció is.

Fotó: VG

Az is lényeges, hogy az eszközök egy részét megtartsuk magunknak, így megfelelő minőségű tartalék járműpark áll majd a rendelkezésünkre. Hosszú távú feladat, hogy a következő tíz évben a távolsági közlekedésben használt eszközparkját tovább modernizálja a vasúttársaság. Az árufuvarozási feladatok bővülése miatt a GYSEV Cargo Zrt. is vásárol egy Siemens Vectron villamos mozdonyt, a jármű várhatóan ez év végéig érkezik meg Sopronba.

Hol tart az ECTS2 fejlesztés, és melyek a fő idei feladatai? Tartható-e a projekt tízmilliárd forintos kerete?

Az ECTS2 projekt keretében a munka az ütemterv szerint halad, leszállították a rádiós központokat Körmendre és Bükre, megérkeztek a balízok és a balíztartók, valamint a többi szükséges szerelvény, eszköz is. (A balíz – balise, útirányjelző – a vasúti sínpár között rögzített berendezés, a fölötte elhaladó vonattal olyan információkat közöl, amelyek a mozdonyon lévő balízantennával jutnak a fedélzeti berendezés feldolgozóegységéhez – a szerk.) Jelenleg a balízokhoz szükséges kábelezés zajlik, ezután következik a pozícióik feljelölése, júniustól pedig a felszerelésük. Folyik a sorompók előszerelése és a programozásuk is. Még az idén szeretnénk megkezdeni a tesztelést. A projekt ütemterve és a költségkerete a jelen állás szerint tartható.

A teljes interjút a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

(Címlapkép forrása: MTI / Nyikos Péter)

GYSEV interjú
Kapcsolódó cikkek