BUX 39,234.2
-5.50%
BUMIX 3,852.63
-1.33%
CETOP20 1,952.57
-0.70%
OTP 9,010
-8.17%
KPACK 3,100
0.00%
-0.91%
-4.35%
+0.85%
-4.00%
ZWACK 17,400
-1.42%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,165
+0.43%
-1.79%
-4.44%
-1.33%
-2.27%
+2.19%
-2.73%
-1.50%
0.00%
+1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,504
-9.14%
+1.69%
ALTEO 2,200
-5.98%
0.00%
-3.02%
EHEP 1,595
-5.62%
-0.67%
-3.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
-1.90%
-3.60%
-2.60%
-1.27%
-2.75%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,370
-9.89%
+2.10%
NAP 1,206
0.00%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Jönnek a GYSEV új Siemens mozdonyai

Megkerülhetetlen szereplő kíván lenni a liberalizált vasúti személyszállításban is a GYSEV Zrt., amely lényegében tevékenysége minden területén erősít, partnerével például már vonat-busz bérletet forgalmaz, a nemzetközi korridorokon pedig növelné pályáinak terhelhetőségét. A Világgazdaságnak Kövesdi Szilárd vezérigazgató nyilatkozott.

A nemrég lezárult motorvonat-beszerzéssel milyen gördülőállomány-fejlesztési feladatai maradtak a társaságnak?

A GYSEV Zrt. járműparkja hatalmas modernizáción ment keresztül az elmúlt években. A társaság a meglévő tíz mellé további tíz új, alacsony padlós, modern, kényelmes és biztonságos FLIRT motorvonatot vásárolt. Emellett, elsősorban a vasúti árufuvarozási feladatok ellátására, kilenc új Siemens Vectron mozdonyt is beszerzett. Az új eszközök üzembe állítása után a korábbi vasúti járművek felszabadultak. Hasznosításuk a következő időszak egyik fontos feladata a cégünk számára, szóba jöhet bérbeadási vagy értékesítési konstrukció is.

Fotó: VG

Az is lényeges, hogy az eszközök egy részét megtartsuk magunknak, így megfelelő minőségű tartalék járműpark áll majd a rendelkezésünkre. Hosszú távú feladat, hogy a következő tíz évben a távolsági közlekedésben használt eszközparkját tovább modernizálja a vasúttársaság. Az árufuvarozási feladatok bővülése miatt a GYSEV Cargo Zrt. is vásárol egy Siemens Vectron villamos mozdonyt, a jármű várhatóan ez év végéig érkezik meg Sopronba.

Hol tart az ECTS2 fejlesztés, és melyek a fő idei feladatai? Tartható-e a projekt tízmilliárd forintos kerete?

Az ECTS2 projekt keretében a munka az ütemterv szerint halad, leszállították a rádiós központokat Körmendre és Bükre, megérkeztek a balízok és a balíztartók, valamint a többi szükséges szerelvény, eszköz is. (A balíz – balise, útirányjelző – a vasúti sínpár között rögzített berendezés, a fölötte elhaladó vonattal olyan információkat közöl, amelyek a mozdonyon lévő balízantennával jutnak a fedélzeti berendezés feldolgozóegységéhez – a szerk.) Jelenleg a balízokhoz szükséges kábelezés zajlik, ezután következik a pozícióik feljelölése, júniustól pedig a felszerelésük. Folyik a sorompók előszerelése és a programozásuk is. Még az idén szeretnénk megkezdeni a tesztelést. A projekt ütemterve és a költségkerete a jelen állás szerint tartható.

A teljes interjút a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

(Címlapkép forrása: MTI / Nyikos Péter)

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek