Sanghaji gyárában a termelésének csökkentését tervezi a Tesla, jelezve a kínai kereslet visszaesését. A helyzetet ismerő források szerint a gyártás csökkentése már a héten elkezdődhet, és a mértéke akár 20 százalék is lehet.
A döntésre azt követően került sor, hogy az autógyártó megvizsgálta lehetőségeit a közeljövőben, ám a források hozzátették, hogy van elegendő rugalmasság arra, hogy a termelést növeljék, havisszatérne a kereslet.
Ez lehet az első alkalom, amikor a Tesla önként mérsékli sanghaji kibocsátását,
noha az ellátási láncok zavarai és a koronavírus-járvány okozta lezárások miatt korábban is volt, hogy akadozott a termelés. Az utóbbi időkben azonban a Tesla csökkenteni kényszerült árait, de a szállítási határidők és a biztosítási kedvezmények is arról árulkodtak, hogy a kereslet nem tartott lépést a gyár kapacitásának bővülésével, amely évi egymillió autóra emelkedett.
A JL Warren Capital élén álló Junheng Li a Bloombergnek havi 85 ezer járműre becsülte a gyár teljes kapacitását, ám szerinte Kínában csupán 25 ezer Teslát rendelhetnek újabb akciók nélkül decemberben, míg a maradék termelés egészét nem képes az sem teljesen felszívni.
A Tesla ráadásul egyre erősebb helyi vetélytársakkal néz szembe , mint amilyen a BYD vagy a Guangzhou Automobile Group, ezek – szemben cégével – képesek voltak az áraikat is emelni a világ legnagyobb villanyautó-piacán.
A BYD novemberben zsinórban kilencedik rekordjáról számolt be az eladások terén, miután több mint 230 ezer járművet szállított le, ebből közel 114 ezer volt teljesen elektromos.
Mindeközben sokasodnak a Teslák megbízhatóságával kapcsolatos problémák is, így a múlt hónapban két visszahívás is volt az országban.