Sanghaji gyárában a termelésének csökkentését tervezi a Tesla, jelezve a kínai kereslet visszaesését. A helyzetet ismerő források szerint a gyártás csökkentése már a héten elkezdődhet, és a mértéke akár 20 százalék is lehet.

Tesla buys land for its China Gigafactory --FILE--A Tesla Model X electric car is displayed during the Shanghai Pudong International Automotive Exhibition 2018 in Shanghai, China, 28 September 2018.U.S. electric car company Tesla said it signed an agreement with China's Shanghai municipal government for its first overseas Gigafactory, local media reported on Wednesday (17 October 2018). On Chinese social media, the EV-maker confirmed the purchase of land, complete with pictures from the signing ceremony of the "land transfer agreement." According to the agreement, Tesla purchased a tract of land measuring 864,885 square meters. Though Tesla didn't reveal the price, the website of Shanghai Land Market showed the original starting price of the land for sale was 973 million yuan (about 141 million U.S. dollars). Securing the site is an important milestone for what will be the company's "next advanced, sustainably developed manufacturing site," said Robin Ren, Tesla's vice president of worldwide sales. "Tesla's mission is to accelerate the world's transition to sustainable energy not only through all-electric vehicles, but also scalable clean energy generation and storage products," Ren said. The U.S. carmaker said it was accelerating the construction of Tesla's Shanghai plant - Tesla Shanghai Gigafactory 3 - taking cues from the lessons learned in the United States. Tesla signed an agreement with Shanghai municipal government in July to build a factory with a planned annual capacity of 500,000 electric cars. The company is the first to benefit from a new policy allowing foreign carmakers to set up wholly-owned subsidiaries in China. (Photo by dycj / Imaginechina / Imaginechina via AFP)
Fotó: AFP

A döntésre azt követően került sor, hogy az autógyártó megvizsgálta lehetőségeit a közeljövőben, ám a források hozzátették, hogy van elegendő rugalmasság arra, hogy a termelést növeljék, havisszatérne a kereslet.

Ez lehet az első alkalom, amikor a Tesla önként mérsékli sanghaji kibocsátását, 

noha az ellátási láncok zavarai és a koronavírus-járvány okozta lezárások miatt korábban is volt, hogy akadozott a termelés. Az utóbbi időkben azonban a Tesla csökkenteni kényszerült árait, de a szállítási határidők és a biztosítási kedvezmények is arról árulkodtak, hogy a kereslet nem tartott lépést a gyár kapacitásának bővülésével, amely évi egymillió autóra emelkedett.

A JL Warren Capital élén álló Junheng Li a Bloombergnek havi 85 ezer járműre becsülte a gyár teljes kapacitását, ám szerinte Kínában csupán 25 ezer Teslát rendelhetnek újabb akciók nélkül decemberben, míg a maradék termelés egészét nem képes az sem teljesen felszívni.

A Tesla ráadásul egyre erősebb helyi vetélytársakkal néz szembe , mint amilyen a BYD vagy a Guangzhou Automobile Group, ezek – szemben cégével – képesek voltak az áraikat is emelni a világ legnagyobb villanyautó-piacán. 

A BYD novemberben zsinórban kilencedik rekordjáról számolt be az eladások terén, miután több mint 230 ezer járművet szállított le, ebből közel 114 ezer volt teljesen elektromos.

Mindeközben sokasodnak a Teslák megbízhatóságával kapcsolatos problémák is, így a múlt hónapban két visszahívás is volt az országban.