A méregdrága négyzetméterárral egy hónappal ezelőtti rekord dőlt meg, és az elemzők szerint még messze van a csúcs. Dubaj ingatlanpiacán egyre népszerűbbek a luxusmárkákkal fémjelzett lakások, amelyek egyelőre remek befektetésnek tűnnek a szupergazdagok számára – írta a Bloomberg.

DUBAI - BLUEWATERS PEDESTRIAN BRIDGE
Fotó: AFP

Az ilyen lakóházak nemzetközi márkák nevét viselik, és szokás szerint már csak a névért busás felárat kell fizetni. Az utóbbi években Dubaj az ilyen apartmanok és beruházások fővárosává vált, az ingatlanpiaca pedig egyre forróbb, mivel rengeteg külföldi vásárló keres itt luxusminőségű otthonokat.

Ezen a héten az egyik ilyen lakás ára rekordot döntött – a vevő 55,3 millió dollárt fizetett egy öt hálószobás, Baccarat márkájú lakásért.

Ez az összeg még szembetűnőbb, ha figyelembe vesszük, hogy a projektnek még az alapkövét sem helyezték le. Az ingatlan közvetítője, az International Reality szerint ez a legmagasabb négyzetméterenkénti ár, amelyet egy építés előtt álló lakásért fizettek.

A legutóbbi rekordot idén februárban állították fel egy hasonlóan öt hálószobás ingatlanért, amely közel 44 millió dollárért kelt el a Bulgari Lighthouse-ban. A torony egy csikóhal alakú, mesterséges szigeten épül majd, az ékszermárka szállodája és üdülőhelye közelében.

bulgarilighthouse.com
A Bulgari Lighthouse, az előző rekordot tartó apartmankomplexum.
Fotó: Bulgarilighthouse.com

A luxus és márkás ingatlanok piaca igencsak fellendült Dubajban, miután a koronavírus-járvány idején a gazdagok még gazdagabbak lettek, a tehetősebb oroszok pedig biztonságos menedéket kerestek a pénzüknek az orosz–ukrán háború kirobbanása után. Az első osztályú ingatlanok eladásai októberben 89 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest, és egy gyors lábra állás történt a 2014 és 2020 közötti visszaesésből.

A dubaji Four Seasons Residences projektben található villák, amelyeket 2021-ben 10 millió dollárért adtak el az építés előtt, most körülbelül 30 milliót érnek.

Az építtetők azért szeretnek összefogni a luxusnevekkel, mert a lakásokat gyakran 30 százalékkal drágábban tudják eladni, mint a nem márkás lakásokat, régiótól függően. A márka általában jutalékot kap minden egyes eladásból, ezenfelül azonban nincs túl sok köze a projektekhez. A vevők azonban rajonganak az ilyen ingatlanokért, főleg akkor, ha a márkát is szeretik, hiszen elvileg minőség és presztízs is jár vele.

Azonban ezek az ingatlanok nem kockázatmentesek. A neveket le lehet venni vagy ki lehet cserélni, s ha a márka botrányba keveredik, ami nem ritka a luxusdivatházak esetében, a lakások ára jócskán lecsökkenhet.

Én ezt rendkívül aggasztónak tartanám, ha vásárló lennék. Veszek egy Ferrarit, és kapok egy Ladát, az építő pedig mossa a kezét, hogy mindkettő autó, én pedig semmit sem tehetnék ellene. Az ilyen labilis befektetéseket nem tartom megbízhatónak 

– mondta Scott Antel, a Scotts FZ jogi tanácsadó alapítója.