Az amerikai termékimportban a kínai áruk aránya 2005 óta nem látott mélypontra süllyedt a júliusig tartó 12 hónapban – derül ki az US Census Bureau szerdai jelentéséből.

A kínai aránya 14,6 százalékot ért el a kérdéses időszakban, ami jókora csökkenés a 2018 márciusáig tartó 12 hónapban elért 21,8 százalékos csúcshoz képest, melyet az ázsiai ország azelőtt ért el, hogy Donald Trump akkori elnök felerősítette a kereskedelmi háborút Peking és Washington között.

Traffic jam at the Port of Los Angeles
Gantry cranes, shipping containers and trucks are seen inside the Port of Los Angeles in San Pedro, California, November 17, 2021. This morning the Governor of California, Gavin Newsom joined John Porcari, port envoy to the Biden administration's Supply Chain Disruptions TaskForce, legislators and local officials in the Los Angeles Harbor area to highlight the ongoing state and federal efforts to address port congestion. Congestion at US ports has caused supply chain disruptions, driving up prices and leading to a growing shortage of goods. (Photo by Apu GOMES / AFP)
Fotó: Apu Gomes

A két ország közötti feszültség a 2020-as elnökválasztás után sem enyhült, így az amerikai cégek is átszervezik ellátási láncaikat, miközben az amerikai kormány is igyekszik szabadulni függőségétől Kínával szemben – írja a Bloomberg, hozzátéve, hogy a koronavírus-járvány által felszínre hozott sérülékenységek is hajtották a folyamatot.

A szuperhatalmak versengésének nyertesei olyan országok voltak, mint Mexikó vagy Vietnám, 

ahova egyre több kínai és közvetlen irányult. Mexikó részesedése az amerikai importból pedig 15 százalékra nőtt a júliusig tartó éves időszakban, ami a 30 éve létező adatokban a legmagasabb érték.