A legendás Levi’s farmernadrág története a 19. századig nyúlik vissza. Az első nadrág, a ma is védjegyéül szolgáló kék színben, 1896-ban jelent meg először. Előtte a vitorlák alapanyagául szolgáló, kendervászonból készítették őket. A szinte elnyűhetetlen nadrágok derekán található másik védjegyének számító kétlovas embléma története is legendás. Egy alkalommal ugyanis Levi Strauss két lóval ellenkező irányokba húzatott egy farmernadrágot, demonstrálva a vászon erejét. A korabeli reklám elérte célját, hiszen ezt követően a hatalmas érdeklődésre válaszul tömegtermelésbe kezdtek. Strauss nem sokkal később saját gyárat is nyitott, ahol a farmerek királyának is nevezett, a legendás 501-es modellt is gyártották. 

April,3,,2022:,Close,Up,Of,The
Fotó: Shutterstock

A Levi’s tartósságát az a 140 éves farmernadrág is bizonyítja, amelyet tavaly találtak egy elhagyott amerikai bányában egészen jó állapotban, és amelyért egy gyűjtő 87 ezer dollárt is képes volt kifizetni.

A munkaruhából kultusz darabbá vált farmernadrág, az 1950-es években az amerikai fiatalok számára a lázadást szimbolizálta. Azóta az egész világon elterjedt és ma is az egyik legkeresettebb farmermárka. 

Megoszlanak a vélemények arról, hogy hogyan tudnánk megőrizni a nem éppen olcsó ruhadarab tartósságát a lehető leghosszabb ideig. 

Vannak, akik szerint csak nagyon ritkán kellene mosni a farmert. Charles Bergh, az ikonikus márka jelenlegi vezérigazgatója, sokak nagy meglepetésére egyenesen azt mondta, hogy egyáltalán nem mossa a farmerét mosógépben, mivel attól tart, hogy elveszíti a színét és a formáját. 

A mosógép helyett ő a zuhanyt választja. Amikor úgy érzi ugyanis, hogy mégis ráfér egy kis mosás, nemes egyszerűséggel beáll a zuhany alá a farmerjében. Véleménye szerint ez azért jó választás, mert ezzel vizet és energiát is spórolunk, amivel a környezetvédelmet is kipipálhatjuk.

 

A ruhaipari óriáscég 2022-ben 6,2 milliárd dolláros nettó bevételről számolt be. Azonban idén közel 6 millió dollárral kevesebb bevételre tett szert, de ez nem a farmer minőségének, sokkal inkább a világszerte megmutatkozó inflációnak köszönhető, amivel a farmerruházat globális vezetőjének is szembe kellett néznie.