Az Európai Unióban 2023 novemberében továbbra is stabilan növekedett az új személygépkocsik eladása, év végére pedig az elektromos modellek értékesítése az összes személygépkocsi mintegy felét tették ki – derült ki az Európai Autógyártók Szövetésgének (ACEA) csütörtökön közzétett adataiból.
Az elektromos járművek – a teljes, plug-in és más hibrid modellek – az összes új személygépkocsi-regisztráció 47,6 százalékát tették ki novemberben, szemben a tavaly ilyenkor mért 43 százalékkal.
Az eladások az EU-ban összességében 6,7 százalékkal nőttek, ami a 16. egymást követő havi bővülés. Ezen belül az elektromos járművek 13,3 százalékkal, a benzinüzemű személygépkocsik pedig 4,2 százalékkal bővültek, míg a dízel tovább veszített a népszerűségéből, és 10,3 százalékkal esett vissza az előző évhez képest.
A kizárólag elektromos meghajtású autók regisztrációja 16,4 százalékkal több mint 144 ezerre emelkedett, még úgy is, hogy Németországban, a legnagyobb uniós piacon a regisztrációk száma 22,5 százalékkal csökkent. A fogyasztók azonban továbbra is a hibrideket részesítik előnybe, amelyek 28,7 százalékot erősödtek az előző évhez képest.
A stabil piaci növekedés ellenére az ACEA figyelmeztetett, hogy az európai EV-ágazat a megfelelő uniós stratégia nélkül lemarad más országoktól – például Kínától és az Egyesült Államoktól. Egyes elemzők és gyártók – a többi között a Volkswagen is – attól tart, hogy az elektromos járművek eladásai hamarosan meg fognak torpanni, a Mercedes-Benz pedig felkészült arra, hogy a belföldi piacon „brutális árcsökkentések” és ellátási zavarok fognak fellépni.
Az elektromos autók több mint felét cégek vették MagyarországonTöbbségében céges autók a magyar utakon futó elektromos járművek – derült ki az Allianz közleményéből. A biztosító azt is megírta, hogy nagyon sokan kötnek biztosítást az elektromos autókra, mivel ezeknek drágább a javításuk. Sokan a lopástól is félnek, ezért biztosítják a járműveket. |