
Újabb rekord született a kínai autópiacon
Aligha meglepetés, de ismét csúcsot döntött az új generációs autók értékesítése Kínában. A világ legnagyobb autópiacán a Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) becslése szerint novemberben 1,46 millió új generációs autót (NEV) adtak át a nagykereskedők közvetítésével a megrendelőknek.

A pontos számot néhány később beérkező adattal kiegészítve a hónap közepén közlik, de a trenden ez nem változtat, hiszen a havi tízezer autónál többet értékesítő gyártók már mind nyilatkoztak, s összesített forgalmuk 1,37 millió darabot tett ki.
Egy év év alatt másfélszeresére nőtt a kínai NEV-piac
Az adatszolgáltatással csúszó kisebb vállalatok októberben az összforgalom 6,2 százalékát adták, s a korábbi értékesítésük alapján becsült volumenük beszámításával jött ki a novemberi 1,46 milliós mennyiség.
A pontos számot néhány később beérkező adattal kiegészítve a hónap közepén közlik, de a trenden ez nem változtat, hiszen a havi tízezer autónál többet értékesítő gyártók már mind nyilatkoztak, s összesített forgalmuk 1,37 millió darabot tett ki.
Az adatszolgáltatással csúszó kisebb vállalatok októberben az összforgalom 6,2 százalékát adták, s a korábbi értékesítésük alapján becsült volumenük beszámításával jött ki a novemberi 1,46 milliós mennyiség.
Ez egyébként 51 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, míg az októberit 6 százalékkal múlja felül. Idén már ötödik alkalommal mértek egymillió feletti NEV-értékesítést, ebből négyet augusztustól, zsinórban. Kínában a NEV-kategóriába
- az elektromos autókat (BEV),
- a tölthető hibrideket (PHEV)
- és az üzemanyagcellás járműveket sorolják.
A BYD utolérhetetlen, a Tesla akciókkal tartja az állásait
A piacot az április végén bevezetett állami vásárlási ösztönző tartják mozgásban. Ennek sikerén felbuzdulva Peking júliustól megduplázta, átszámítva egymillió forintra növelte az autócsere-programhoz nyújtott ingyen pénz nagyságát. A belső fogyasztás serkentése mellett az autóipari kapacitások kihasználását is elősegítő intézkedés fényesen bevált.
A CPCA a kínai kereskedelmi minisztérium adataira hivatkozva közölte, hogy november 18-ig több mint 2 millió támogatási kérelmet nyújtottak be régi autók selejtezésére és újak vásárlására.
A nagy autógyártók közül novemberben a rangsor az értékesített NEV-darabszám alapkövetkezőképpen alakult:
- BYD 504 003,
- Geely 122 453,
- SAIC-GM-Wuling 113 998,
- Changan Automobile 98 494,
- Tesla 78 856
- Chery 72 323,
- Li Auto 48 740,
- GAC-Aion 42 301,
- Leapmotor 40 169
- Dongfeng 38 729
A sanghaji Gigafactoryban Model 3-ast és Model Y-t gyártó Tesla októberhez képest 15 százalékkal növelte a nagykereskedőknek átadott autóinak számát (ebben az exportra szánt mennyiség is benne van), éves összevetésben viszont 4,3 százalékos mínuszban van.

Mindamellett úgy látszik a fel-felfrissített, formavilágában azonban már avittosnak, unalmasnak látszó modellekre még mindig van kereslet. S ha így van, akkor meg minek újítani, az csak fölösleges pénzkidobás...
A január–novemberi időszakban a Tesla China 822 894 elektromos autót értékesített, ez az előző év azonos időszakához képest 3,6 százalékos csökkenés.
A tavalyi év elején a nagy kínai árcsökkentési hullámot elindító Tesla folyamatosan és változatosan akciózik, most éppen 4 százalékos kedvezményt vagy ötéves nulla kamatozású hitelt biztosít a Model Y belépő modelljeire az év végéig, nyilván azzal a hátsó szándékkal, hogy a típus hamarosan újabb „botoxkezelésen” esik át, valamit megint változtatnak rajta, hogy új szereplőként lehessen a piacon marketingelni.
BYD: a rekordok Kínában születnek – külföldön kipukkant a lufi
Odahaza egyeduralkodó ugyan a világ legnagyobb új generációs autógyártója, külföldön viszont kipukkadt a növekedése, nem utolsósorban az uniós büntetővámok következményeként. A BYD novemberben is átlépte a félmillió darabos értékesítési álomhatárt.
Ajánlott videók



