BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Újabb rekord született a kínai autópiacon

Már közel jár a másfél millióhoz a Kínában eladott új generációs járművek havi mennyisége. Novemberben már sorozatban negyedik hónapja nőtt a NEV-piac, amelynek felpörgetésében a gáláns autócsere-támogatás nagyban közrejátszik. Fél év alatt már kétmillió kínai jogosult cserélhette korszerűre régi benzines vagy dízelautóját.

Aligha meglepetés, de ismét csúcsot döntött az új generációs autók értékesítése Kínában. A világ legnagyobb autópiacán a Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) becslése szerint novemberben 1,46 millió új generációs autót (NEV) adtak át a nagykereskedők közvetítésével a megrendelőknek. 

kínai autóeladások 
Vehicles Export at Taicang Port
A kínai autóeladásokat az állami roncsautó-program is segíti, kétmillióan már ennek révén juthattak modern járműhöz / Fotó: NurPhoto via AFP

A pontos számot néhány később beérkező adattal kiegészítve a hónap közepén közlik, de a trenden ez nem változtat, hiszen a havi tízezer autónál többet értékesítő gyártók már mind nyilatkoztak, s összesített forgalmuk 1,37 millió darabot tett ki. 

Egy év év alatt másfélszeresére nőtt a kínai NEV-piac

Az adatszolgáltatással csúszó kisebb vállalatok októberben az összforgalom 6,2 százalékát adták, s a korábbi értékesítésük alapján becsült volumenük beszámításával jött ki a novemberi 1,46 milliós mennyiség. 

A pontos számot néhány később beérkező adattal kiegészítve a hónap közepén közlik, de a trenden ez nem változtat, hiszen a havi tízezer autónál többet értékesítő gyártók már mind nyilatkoztak, s összesített forgalmuk 1,37 millió darabot tett ki. 

Az adatszolgáltatással csúszó kisebb vállalatok októberben az összforgalom 6,2 százalékát adták, s a korábbi értékesítésük alapján becsült volumenük beszámításával jött ki a novemberi 1,46 milliós mennyiség.

Ez egyébként 51 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, míg az októberit 6 százalékkal múlja felül. Idén már ötödik alkalommal mértek egymillió feletti NEV-értékesítést, ebből négyet augusztustól, zsinórban. Kínában a NEV-kategóriába

  • az elektromos autókat (BEV),
  • a tölthető hibrideket (PHEV)
  • és az üzemanyagcellás járműveket sorolják.

A BYD utolérhetetlen, a Tesla akciókkal tartja az állásait

A piacot az április végén bevezetett állami vásárlási ösztönző tartják mozgásban. Ennek sikerén felbuzdulva Peking júliustól megduplázta, átszámítva egymillió forintra növelte az autócsere-programhoz nyújtott ingyen pénz nagyságát. A belső fogyasztás serkentése mellett az autóipari kapacitások kihasználását is elősegítő intézkedés fényesen bevált. 

A CPCA a kínai kereskedelmi minisztérium adataira hivatkozva közölte, hogy november 18-ig több mint 2 millió támogatási kérelmet nyújtottak be régi autók selejtezésére és újak vásárlására.

A nagy autógyártók közül novemberben a rangsor az értékesített NEV-darabszám alapkövetkezőképpen alakult:

  1. BYD 504 003,
  2. Geely 122 453,
  3. SAIC-GM-Wuling 113 998,
  4. Changan Automobile 98 494,
  5. Tesla 78 856
  6. Chery 72 323,
  7. Li Auto 48 740,
  8. GAC-Aion 42 301,
  9. Leapmotor 40 169
  10. Dongfeng 38 729

A sanghaji Gigafactoryban Model 3-ast és Model Y-t gyártó Tesla októberhez képest 15 százalékkal növelte a nagykereskedőknek átadott autóinak számát (ebben az exportra szánt mennyiség is benne van), éves összevetésben viszont 4,3 százalékos mínuszban van.

Új generációs autók havi értékesítése Kínában
 

Mindamellett  úgy látszik a fel-felfrissített, formavilágában azonban már avittosnak, unalmasnak látszó modellekre még mindig van kereslet. S ha így van, akkor meg minek újítani, az csak fölösleges pénzkidobás...

A január–novemberi időszakban a Tesla China 822 894 elektromos autót értékesített, ez az előző év azonos időszakához képest 3,6 százalékos csökkenés. 

A tavalyi év elején a nagy kínai árcsökkentési hullámot elindító Tesla folyamatosan és változatosan akciózik, most éppen 4 százalékos kedvezményt vagy ötéves nulla kamatozású hitelt biztosít a Model Y belépő modelljeire az év végéig, nyilván azzal a hátsó szándékkal, hogy a típus hamarosan újabb „botoxkezelésen” esik át, valamit megint változtatnak rajta, hogy új szereplőként lehessen a piacon marketingelni.

BYD: a rekordok Kínában születnek – külföldön kipukkant a lufi

Odahaza egyeduralkodó ugyan a világ legnagyobb új generációs autógyártója, külföldön viszont kipukkadt a növekedése, nem utolsósorban az uniós büntetővámok következményeként. A BYD novemberben is átlépte a félmillió darabos értékesítési álomhatárt.


 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.