Aligha meglepetés, de ismét csúcsot döntött az új generációs autók értékesítése Kínában. A világ legnagyobb autópiacán a Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) becslése szerint novemberben 1,46 millió új generációs autót (NEV) adtak át a nagykereskedők közvetítésével a megrendelőknek.
A pontos számot néhány később beérkező adattal kiegészítve a hónap közepén közlik, de a trenden ez nem változtat, hiszen a havi tízezer autónál többet értékesítő gyártók már mind nyilatkoztak, s összesített forgalmuk 1,37 millió darabot tett ki.
Az adatszolgáltatással csúszó kisebb vállalatok októberben az összforgalom 6,2 százalékát adták, s a korábbi értékesítésük alapján becsült volumenük beszámításával jött ki a novemberi 1,46 milliós mennyiség.
A pontos számot néhány később beérkező adattal kiegészítve a hónap közepén közlik, de a trenden ez nem változtat, hiszen a havi tízezer autónál többet értékesítő gyártók már mind nyilatkoztak, s összesített forgalmuk 1,37 millió darabot tett ki.
Az adatszolgáltatással csúszó kisebb vállalatok októberben az összforgalom 6,2 százalékát adták, s a korábbi értékesítésük alapján becsült volumenük beszámításával jött ki a novemberi 1,46 milliós mennyiség.
Ez egyébként 51 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, míg az októberit 6 százalékkal múlja felül. Idén már ötödik alkalommal mértek egymillió feletti NEV-értékesítést, ebből négyet augusztustól, zsinórban. Kínában a NEV-kategóriába
A piacot az április végén bevezetett állami vásárlási ösztönző tartják mozgásban. Ennek sikerén felbuzdulva Peking júliustól megduplázta, átszámítva egymillió forintra növelte az autócsere-programhoz nyújtott ingyen pénz nagyságát. A belső fogyasztás serkentése mellett az autóipari kapacitások kihasználását is elősegítő intézkedés fényesen bevált.
A CPCA a kínai kereskedelmi minisztérium adataira hivatkozva közölte, hogy november 18-ig több mint 2 millió támogatási kérelmet nyújtottak be régi autók selejtezésére és újak vásárlására.
A nagy autógyártók közül novemberben a rangsor az értékesített NEV-darabszám alapkövetkezőképpen alakult:
A sanghaji Gigafactoryban Model 3-ast és Model Y-t gyártó Tesla októberhez képest 15 százalékkal növelte a nagykereskedőknek átadott autóinak számát (ebben az exportra szánt mennyiség is benne van), éves összevetésben viszont 4,3 százalékos mínuszban van.
Mindamellett úgy látszik a fel-felfrissített, formavilágában azonban már avittosnak, unalmasnak látszó modellekre még mindig van kereslet. S ha így van, akkor meg minek újítani, az csak fölösleges pénzkidobás...
A január–novemberi időszakban a Tesla China 822 894 elektromos autót értékesített, ez az előző év azonos időszakához képest 3,6 százalékos csökkenés.
A tavalyi év elején a nagy kínai árcsökkentési hullámot elindító Tesla folyamatosan és változatosan akciózik, most éppen 4 százalékos kedvezményt vagy ötéves nulla kamatozású hitelt biztosít a Model Y belépő modelljeire az év végéig, nyilván azzal a hátsó szándékkal, hogy a típus hamarosan újabb „botoxkezelésen” esik át, valamit megint változtatnak rajta, hogy új szereplőként lehessen a piacon marketingelni.
BYD: a rekordok Kínában születnek – külföldön kipukkant a lufi
Odahaza egyeduralkodó ugyan a világ legnagyobb új generációs autógyártója, külföldön viszont kipukkadt a növekedése, nem utolsósorban az uniós büntetővámok következményeként. A BYD novemberben is átlépte a félmillió darabos értékesítési álomhatárt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.