Kulcsember távozik a Tesla kínai gyárából
Távozik a héten Teslától a vállalat saghaji gyárának felhúzását felügyelő Szong Kang, aki, mielőtt 2018-ban csatlakozott Elon Musk cégéhez, dolgozott a General Motorsnál és a Fordnál is. Szong volt a cég első, Amerikán kívüli gyárának az első alkalmazottja.

A Bloomberg forrásai szerint Szong helyét Fej Vencsin veszi át, akit nemrég léptettek elő a cégnél. Szong a Teslánál töltött ideje alatt az Egyesült Államokban is dolgozott a cégnél, ahol szintén gyárak építése és tervezése volt a feladata.
Később aztán ismét Sanghajban kapott feladatot a cég Megapack nevű gyárának építésében, ami a jövő év elején kezdi meg a termelést.
Az elmúlt hónapban a sanghaji gyár kibocsátása már másodjára csökkent, a Kínai Személyautó-szövetség adatai szerint 78 856 autó gördült le a futószalagról novemberben.
Az elektromos autók vásárlását ösztönző kínai kormányzati támogatások ellenére a Tesla kénytelen volt önálló lépésekkel is fokozni a keresletet autói iránt, így árat csökkentett, és alacsony kamat mellett nyújtott finanszírozást a vásárlók számára, hogy felvegye a versenyt helyi vetélytársaival, például a BYD-val.
BYD: újabb rekordokat hoz az év vége, újabb keserű pirula a Teslának
Nem Sanghaj, hanem egy kisebb kínai város, Hszian lett a világrekorder az autógyártás területén. Az itt lévő BYD-gyárból ugyanis már kijött az egymilliomodik autó, míg a Tesla Gigafactoryja jó, ha eléri a 900 ezres darabszámot. A BYD a tölthető hibrideknél is csúcstartó, világpiaci részesedése 40 százalék fölé nőtt.


