Távozik a héten Teslától a vállalat saghaji gyárának felhúzását felügyelő Szong Kang, aki, mielőtt 2018-ban csatlakozott Elon Musk cégéhez, dolgozott a General Motorsnál és a Fordnál is. Szong volt a cég első, Amerikán kívüli gyárának az első alkalmazottja.
A Bloomberg forrásai szerint Szong helyét Fej Vencsin veszi át, akit nemrég léptettek elő a cégnél. Szong a Teslánál töltött ideje alatt az Egyesült Államokban is dolgozott a cégnél, ahol szintén gyárak építése és tervezése volt a feladata.
Később aztán ismét Sanghajban kapott feladatot a cég Megapack nevű gyárának építésében, ami a jövő év elején kezdi meg a termelést.
Az elmúlt hónapban a sanghaji gyár kibocsátása már másodjára csökkent, a Kínai Személyautó-szövetség adatai szerint 78 856 autó gördült le a futószalagról novemberben.
Az elektromos autók vásárlását ösztönző kínai kormányzati támogatások ellenére a Tesla kénytelen volt önálló lépésekkel is fokozni a keresletet autói iránt, így árat csökkentett, és alacsony kamat mellett nyújtott finanszírozást a vásárlók számára, hogy felvegye a versenyt helyi vetélytársaival, például a BYD-val.
BYD: újabb rekordokat hoz az év vége, újabb keserű pirula a Teslának
Nem Sanghaj, hanem egy kisebb kínai város, Hszian lett a világrekorder az autógyártás területén. Az itt lévő BYD-gyárból ugyanis már kijött az egymilliomodik autó, míg a Tesla Gigafactoryja jó, ha eléri a 900 ezres darabszámot. A BYD a tölthető hibrideknél is csúcstartó, világpiaci részesedése 40 százalék fölé nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.