Érdekes és megalapozatlannak nem mondható értesülést tett közzé a kínai szaksajtó arról, hogy két állami tulajdonban lévő autógyártó csoport egyesülésével, pekingi bábáskodás mellett létrehozhatják a világ 5. legnagyobb autógyártó konszernjét.
Az európai terjeszkedést egyelőre nem kifejezetten forszírozó, de Magyarországon már jelenlévő Dongfeng Motor és a Changan Automobile egybekeléséről szóló információ azután terjedt el, hogy vasárnap este minimális eltéréssel mindkét cég bejelentette, miszerint tulajdonosuk a tevékenységük újraszervezésére és koordinálására adott utasítást, melyben más állami tulajdonú, szintén az autóiparban érdekelt társaságokat is be kívánnak vonni az innováció felgyorsítása érdekében.
Ennek megfelelően a részvényesi struktúrában is átalakulások várhatók, de az állam megőrzi irányító szerepét minden esetben. A vasárnap este publikált hasonló szövegezésű közleményeikből iparági szakértők azt szűrték le, hogy a két nagyvállalat fúziójának előkészítéséről van szól.
Egymás nevének említésétől azonban kínosan tartózkodtak a közleményekben. A megbízható hírforrásnak számító 36kr technológiai portál tényként közölte, hogy a két autógyártó cég egyesül, és új autóipari csoportot alkot.
Felvázolt forgatókönyvük szerint a Dongfeng dominálja majd az új járműgyártó csoportot, melynek elnöke Jang Csing, a Dongfeng jelenlegi elnöke lesz, a vezérigazgató pedig szintén Dongfengből érkezik a jelentés szerint.
Úgy tudják, hogy a Changan elnöke, Csu Hua-zsung nem szerepel az új autócsoport vezetői listáján, őt várhatóan nyugdíjazzák, mivel az idén amúgy is eléri a korhatárt.
A Dongfeng és a Changan összevonásával és átszervezésével létrejövő
új kínai autókonszern éves eladása körülbelül 4,58 millió darab lesz, amellyel megelőzi a tavalyi évet 4,27 jármű eladásával záró, Szegeden óriásgyárat építő BYD-t,
egyben Kína legnagyobb, valamint a világ ötödik legnagyobb autógyártójává válik.
A közös életet a beszállítói láncok átvizsgálásával, egyszerűsítésével és egységesítésével kezdik, ezzel és a párhuzamosan működő technológiák összefésülésével tudnák a legtöbbet megspórolni. A kutatás-fejlesztésre költött hatalmas összegek is hatékonyabban lesznek felhasználhatók a reményeik szerint.
Az együttműködés szükségességének felismerését a kínai autóipar gyors átalakulása hozta magával, az iparágban az új generációs járművek (NEV) tömeges elterjedése átírta az erővonalakat, versenyhátrányba hozva az elektromos átállás okozta új kihívásokra időben válaszolni nem képes, vagy csak azzal késlekedő szereplőket.
Az újságírók visszautaltak Csang Jü-cso, az Államtanács állami vagyonfelügyeleti és igazgatási bizottsági (SASAC) elnöke tavaly márciusi nyilatkozatára, amely már előrevetítette a járműiparban szükségesnek ítélt változtatásokat, igaz általánosságban beszélve.
Az állami vagyongazdálkodás keretében, a szabályozás révén ösztönözni kell a vállalatokat a merész innovációra, és le kell bontani a fejlődés néhány intézményi akadályát, különösen az új generációs autógyártók esetében
– hangoztatta akkor Csang utalva arra, hogy az állami tulajdonban lévő autógyártók nem fejlődtek elég gyorsan a NEV-szektorban, és emiatt a három központilag irányított autógyártó tevékenységét külön-külön értékelni szükséges.
A politikus harmadik szereplőként a FAW Groupra gondolt, de ez a cég egyelőre adós a másik kettő által már kiadott közlemény publikálásával, de ez azt is jelentheti, hogy őt különválasztva, önálló egységként kezelik a jövőben. A Dongfeng márkái közé tartozik
Utóbbi három márkanév alatt vegyesvállalati formában szerelnek össze járműveket Kínában.A Changan portfóliója a következő elemeket tartalmazza:
utóbbiak itt is vegyesvállalati formában készülnek. A hírekre a Dongfeng hongkongi tőzsdén jegyzett részvényei 25 (!) százalékkal lőttek ki, míg a Changan Sencsenben jegyzett papírjai 4,7 százalékkal lettek drágábbak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.