Az egykor 30 milliárd dollárra értékelt vállalat most tanácsadókkal dolgozik a szerkezetátalakításon. A The Wall Street Journal értesülései szerint küszöbön áll a Nikola csődjének bejelentése.
Sokat emlegetett, igazi bezzegcég a hidrogénüzemű teherautókat gyártó, phoenixi székhelyű Nikola. Most mégis a Pillsbury Winthrop Shaw Pittman
ügyvédi irodával együttműködve vizsgálja a lehetőségeket, köztük a vállalat eladását és csődvédelmét is.
Ahogy a Nikola képviselője fogalmazott: a vállalat felméri pénzügyi helyzetét és likviditási szükségleteit, s napirenden van a pénzügyi szerkezetátalakítás.
A Nikola 2020-ban lépett tőzsdére, amikor még egyetlen teherautót sem adott el. Alapítóját 2022-ben értékpapírcsalásért elítélték, mert
félrevezette a befektetőket a vállalat nullakibocsátású technológiájáról.
Tavaly decemberben 300 millió dolláros kötvény- és részvénykibocsátást indított a cég, annak érdekében, hogy tőkét szerezzen a működés finanszírozásához. A pénzügyi igazgató, Thomas Okray azt mondta a befektetőknek:
A vállalatnak csak annyi készpénze van, hogy idén áprilisig kitartson.
A számok azt mutatják, hogy a Nikola 80 teherautót gyártott 200 millió dolláros nettó veszteséggel a szeptemberben véget ért negyedévre vonatkozó legfrissebb eredménykimutatás szerint.
Az elítélt alapító víziója a hidrogénüzemű nehéz-teherautók jövőjén alapult, amelyeket olyan vállalatoknak adnának bérbe, amelyek csökkenteni kívánják szállítóflottáik kibocsátását.
A kibocsátásmentes, távolsági tehergépkocsik akkumulátorainak tervezése és sorozatgyártása keményebb technológiai kihívásnak bizonyult, mint a személygépkocsik esetében.
A Nikola rendelkezésére álló akkumulátorok túl nehezek voltak, miközben túl kevés energiát tároltak ahhoz, hogy gazdaságos eszközt biztosítsanak az észszerű tehermennyiségek nagy távolságokra történő mozgatásához
– mondta Colin Adams, az Uzzi&Lall szerkezetátalakítási tanácsadó cég partnere. Hozzátette: a vállalatok és befektetőik több száz millió dollárt költöttek arra, hogy könnyebb, hatékonyabb akkumulátorokat tervezzenek és gyártsanak nagy méretekben. Ám
a tőke és a fizika közötti verseny első körében a fizika áll nyerésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.