
Nekiment a Disney-nek a Trump-kormányzat – elég volt a woke-ból
Az Amerikai Egyesült Államok televíziós szabályozásért felelős hivatala, a Szövetségi Kommunikációs Bizottság vizsgálatot indít a Disney sokszínűségi és befogadási politikája miatt – írta a BBC.

A bizottság elnöke, Brendan Carr a héten hivatalos levelet küldött a Disney-nek és annak hírműsorokat gyártó részlegének, az ABC Newsnak, amelyben kifejtette aggályait.
Véleménye szerint elképzelhető, hogy
a Disney sokszínűségi programjai nem felelnek meg a kormányzati szabályozásoknak.
A Disney rövid közleményben reagált a levélre, jelezve, hogy áttekintik a dokumentumot, és készek együttműködni az FCC-vel a felmerülő kérdések tisztázásban.
A Disney vezetője bevallotta: sokba került nekik a woke
A Disney vezérigazgatója, Bob Iger elismerte: a túlzott társadalmi szerepvállalás nem hozta meg a várt eredményeket. A Disney most visszavenne az ideológiai üzenetekből, és újra a történetmesélésre, valamint a közönséggel való kapcsolatra helyezné a hangsúlyt. Az elmúlt évtizedben érezhetően romlott a cég megítélése, és ennek a bevétel is kárát látta.
A cég ráadásul februárban váratlanul bejelentette, hogy változtat a vezetői fizetések mérőin: a sokszínűséget és befogadást felváltja a „tehetségstratégia”. Hasonló döntést már a Meta és a McDonald’s is hozott, hogy csökkentse a woke-ellenes politikai támadásokat. Azt még nem tudni, hogy a Disney esetében hogyan fog ez megjelenni a készülő filmekben és sorozatokban.
Politikai és társadalmi elvárások kereszttüzében
A Disney 2022 óta éles kritikák kereszttüzében volt, melynek központja Florida és Ron DeSantis kormányzó volt. Bob Iger vezérigazgató is ebben az évben került vissza a Disney élére, és próbálta helyén kezelni a LMBTQ+ alkalmazottakat és woke-nak titulált tartalmakat érő kritikákat, problémákat. Iger célja az volt, hogy rácáfoljon arra a közvélekedésre, hogy a cég politikai vagy társadalmi nyomások hatására hoz döntéseket.
Amit igazán próbáltam elérni, az az, hogy visszatérjünk a gyökereinkhez: emlékeznünk kell arra, hogy először is szórakoztatnunk kell. Nem az üzenetekről szól a dolog
– nyilatkozta a vezérigazgató. Iger szerint a Disney „elfelejtette, hogy mi a legfontosabb célja: ha pozitív üzenetekkel fűszerezhetjük meg a tartalmat, és ezzel jó hatást gyakorolhatunk a világra, az fantasztikus. De ennek nem szabad az elsődleges célnak lennie.”
Hófehérke leszerepelt a mozikban – ez óriási bukás
A Disney újabb élő szereplős próbálkozása, a Hófehérke csalódást keltő nyitó hétvégét zárt: a bevételi adatok messze elmaradtak a stúdió elvárásaitól. A Hófehérke gyenge rajtja jól tükrözi a közönség egyre visszafogottabb lelkesedését a klasszikus mesék modern feldolgozásai iránt.




