Az Amerikai Egyesült Államok televíziós szabályozásért felelős hivatala, a Szövetségi Kommunikációs Bizottság vizsgálatot indít a Disney sokszínűségi és befogadási politikája miatt – írta a BBC.
A bizottság elnöke, Brendan Carr a héten hivatalos levelet küldött a Disney-nek és annak hírműsorokat gyártó részlegének, az ABC Newsnak, amelyben kifejtette aggályait.
Véleménye szerint elképzelhető, hogy
a Disney sokszínűségi programjai nem felelnek meg a kormányzati szabályozásoknak.
A Disney rövid közleményben reagált a levélre, jelezve, hogy áttekintik a dokumentumot, és készek együttműködni az FCC-vel a felmerülő kérdések tisztázásban.
A Disney vezérigazgatója, Bob Iger elismerte: a túlzott társadalmi szerepvállalás nem hozta meg a várt eredményeket. A Disney most visszavenne az ideológiai üzenetekből, és újra a történetmesélésre, valamint a közönséggel való kapcsolatra helyezné a hangsúlyt. Az elmúlt évtizedben érezhetően romlott a cég megítélése, és ennek a bevétel is kárát látta.
A cég ráadásul februárban váratlanul bejelentette, hogy változtat a vezetői fizetések mérőin: a sokszínűséget és befogadást felváltja a „tehetségstratégia”. Hasonló döntést már a Meta és a McDonald’s is hozott, hogy csökkentse a woke-ellenes politikai támadásokat. Azt még nem tudni, hogy a Disney esetében hogyan fog ez megjelenni a készülő filmekben és sorozatokban.
A Disney 2022 óta éles kritikák kereszttüzében volt, melynek központja Florida és Ron DeSantis kormányzó volt. Bob Iger vezérigazgató is ebben az évben került vissza a Disney élére, és próbálta helyén kezelni a LMBTQ+ alkalmazottakat és woke-nak titulált tartalmakat érő kritikákat, problémákat. Iger célja az volt, hogy rácáfoljon arra a közvélekedésre, hogy a cég politikai vagy társadalmi nyomások hatására hoz döntéseket.
Amit igazán próbáltam elérni, az az, hogy visszatérjünk a gyökereinkhez: emlékeznünk kell arra, hogy először is szórakoztatnunk kell. Nem az üzenetekről szól a dolog
– nyilatkozta a vezérigazgató. Iger szerint a Disney „elfelejtette, hogy mi a legfontosabb célja: ha pozitív üzenetekkel fűszerezhetjük meg a tartalmat, és ezzel jó hatást gyakorolhatunk a világra, az fantasztikus. De ennek nem szabad az elsődleges célnak lennie.”
Hófehérke leszerepelt a mozikban – ez óriási bukás
A Disney újabb élő szereplős próbálkozása, a Hófehérke csalódást keltő nyitó hétvégét zárt: a bevételi adatok messze elmaradtak a stúdió elvárásaitól. A Hófehérke gyenge rajtja jól tükrözi a közönség egyre visszafogottabb lelkesedését a klasszikus mesék modern feldolgozásai iránt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.