BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több italgyártónál is razziázott az EU versenyjogi hatósága

Egy személyes ápolási termékek piacán tevékenykedő vállalathoz is bekopogott a hatóság.

Az Európai Unió versenyjogi szabályozói razziát tartottak meg nem nevezett vállalatok telephelyein, amelyek „az alkoholmentes italok szektorában tevékenykednek”, mivel felmerült a gyanú, hogy ezek a cégek jogellenesen korlátozhatták az értékesítést, többek között azáltal, hogy felosztották egymás között a piacokat az EU 27 tagállamában.

Beer,Bottles,On,The,Conveyor,Belt
Fotó: momente

Az ellenőrzéseket a 27 országot magában foglaló unió nemzeti versenyhatóságaival együttműködve hajtották végre – számolt be róla a Bloomberg.

Az Európai Bizottság emellett információkérést is küldött egy meg nem nevezett, a személyes ápolási termékek piacán tevékenykedő vállalatnak.

Az uniós razziák előzetes lépésnek számítanak, és az EU hivatalos eljárást indíthat, ha bizonyíték merül fel arra, hogy az érintett vállalat megsértette a blokk versenyjogi szabályait. Az esetleges bírságok elérhetik a vállalat éves bevételének akár 10 százalékát is – bár ritkán érik el ezt a szintet.

Trendforduló: kilőtt az alkoholmentes italok népszerűsége

Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a Heineken és az Oxfordi Egyetem nemzetközi kutatásának friss eredményei szerint gyökeres változáson megy keresztül, ahogyan a fogyasztók – különösen a fiatalok – az alkoholmentes italokhoz viszonyulnak kocsmázáskor. A csoportnormák és a tradíciók szerepét egyre inkább átveszi a személyes értékek felvállalása, ami a tudatos, kiegyensúlyozott döntések felé tereli a fiatalabb generációkat. Immár minden ötödik fogyasztó rendszeresen az alkoholmentes italok közül választ.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.