Több italgyártónál is razziázott az EU versenyjogi hatósága
Az Európai Unió versenyjogi szabályozói razziát tartottak meg nem nevezett vállalatok telephelyein, amelyek „az alkoholmentes italok szektorában tevékenykednek”, mivel felmerült a gyanú, hogy ezek a cégek jogellenesen korlátozhatták az értékesítést, többek között azáltal, hogy felosztották egymás között a piacokat az EU 27 tagállamában.

Az ellenőrzéseket a 27 országot magában foglaló unió nemzeti versenyhatóságaival együttműködve hajtották végre – számolt be róla a Bloomberg.
Az Európai Bizottság emellett információkérést is küldött egy meg nem nevezett, a személyes ápolási termékek piacán tevékenykedő vállalatnak.
Az uniós razziák előzetes lépésnek számítanak, és az EU hivatalos eljárást indíthat, ha bizonyíték merül fel arra, hogy az érintett vállalat megsértette a blokk versenyjogi szabályait. Az esetleges bírságok elérhetik a vállalat éves bevételének akár 10 százalékát is – bár ritkán érik el ezt a szintet.
Trendforduló: kilőtt az alkoholmentes italok népszerűsége
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a Heineken és az Oxfordi Egyetem nemzetközi kutatásának friss eredményei szerint gyökeres változáson megy keresztül, ahogyan a fogyasztók – különösen a fiatalok – az alkoholmentes italokhoz viszonyulnak kocsmázáskor. A csoportnormák és a tradíciók szerepét egyre inkább átveszi a személyes értékek felvállalása, ami a tudatos, kiegyensúlyozott döntések felé tereli a fiatalabb generációkat. Immár minden ötödik fogyasztó rendszeresen az alkoholmentes italok közül választ.


