BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Meggyőzték az autógyártók Trumpot, az elnök hajlandó az engedményre – így alakulnak át az amerikai büntetővámok

Az Egyesült Államok huszonöt százalékos vámtarifát vezetett be az összes importált autóra és alkatrészre. Donald Trump azonban enyhítést jelenthet be, miután az amerikai autógyártók hetek óta lobbiznak.

Donald Trump enyhíteni fogja az importált járművekre és alkatrészekre kivetett vámokat, az amerikai elnök az intézkedést még ma este bejelentheti – írja a WSJ névtelenségüket kérő forrásokra hivatkozva.

Meggyőzték az autógyártók Trumpot, az elnök hajlandó az engedményre – így alakulnak át az amerikai büntetővámok
Donald Trump 25 százalékos vámtarifát vetett ki az Egyesült Államokba szállított autókra ás alkatrészekre / Fotó: AFP

Mint ismert, az Egyesült Államok 25 százalékos vámtarifát vezetett be az összes importált acél- és alumíniumtermékre, valamint az autókra. Ugyan Donald Trump múlt héten 90 napra felfüggesztette a kölcsönös vámokat Kína kivételével, de az általános 10 százalékos, valamint az alumínium-, acél- és autóimportra vonatkozó 25 százalékos tarifák változatlanul érvényesek mindenkire. 

Források szerint a három nagy detroiti autógyártó már hetek óta lobbizik, hogy enyhítsék az autóalkatrészekre vonatkozó sápot. A Ford, a GM és a Stellantis képviselői az egyeztetéseken közölték, hogy az alkatrészvámok több milliárd dollárral növelnék a gyártási költségeket. Emiatt kénytelenek lennének elbocsátásokat végrehajtani, ami hátráltatná Trump célját, az amerikai autógyártás újjáépítését.

Fontos hangsúlyozni, hogy a vámok nemcsak az európai vagy az amerikai cégekre, hanem az amerikai fogyasztókra is hatással vannak, akiknek magasabb árakra és a választék meredek csökkenésére is fel kell készülniük, ha az Egyesült Államoknak nem sikerül alkut kötnie a kereskedelmi partnereivel.

 

Sorra reagálnak az autógyártók a vámokra

A Volkswagen már bejelentette, hogy importdíjakat fog alkalmazni járművein, amelyek az új vámok következményeként emelkedhetnek is, míg a Mercedes-Benz és a Volvo a helyi gyártás növelésére összpontosít, hogy elkerüljék a magasabb költségeket és a fogyasztói áremelkedést.

A Stellantis néhány hétig szünetelteti a munkát a kanadai és a mexikói üzemében, a BMW pedig május elsejéig nem hárítja át a vámokat a vásárlókra. A Hyundai szintén változatlanul hagyja az árakat júniusig.

Ellenben a Ferrari azonnal 10 százalékkal drágította meg több modelljét, bár a luxusautókat vásárló dúsgazdagokat vélhetően nem ijeszti meg az emelés, így az olasz cégnek nincs miért aggódnia.

A Donald Trump által reméltnél sokkal kevesebb folyik majd be a vámokból

Donald Trump szerint a vámok gazdaggá teszik majd az Egyesült Államokat, közgazdászok szerint azonban sokkal kevesebb pénz folyik majd be belőlük az államkasszába, mint ahogy a Fehér Ház várja. Márpedig az elnök nagyot vár: állítása szerint a vámháború egy év alatt akár ezermilliárd dollárt hoz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.