A nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságokból álló Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (CPC) és az Európai Bizottság értesítette a Shein online piacteret arról, hogy platformján számos, az uniós fogyasztóvédelmi jogot megsértő gyakorlatot folytat – közölte az Európai Bizottság.
A vizsgálat során a következő problémákat tárták fel.
A fentieken túl a CPC további információkat kért a kínai multitól, hogy értékelje, teljesíti-e a további uniós fogyasztóvédelmi kötelezettségeket, mint például annak biztosítása, hogy a termékrangsorok, vélemények és értékelések ne legyenek megtévesztők.
A hatóság azt is vizsgálja, hogy a Shein megfelelően tájékoztatja-e a fogyasztókat arról, miként oszlanak meg a szerződéses kötelezettségek közte és a harmadik félként működő eladó között. A mostani vizsgálat a közlemény szerint kiegészíti az Európai Bizottság által folytatott, a Digitális Szolgáltatásokról szóló jogszabály (DSA) alapján indított vizsgálatot. Mindkét intézkedés célja, hogy biztonságos és megbízható online környezetet teremtsen, ahol az európai fogyasztók jogai teljes mértékben érvényesülnek.
A Sheinnek most egy hónap áll a rendelkezésére, hogy válaszoljon a CPC megállapításaira, és javaslatot tegyen arra, hogyan kívánja orvosolni a feltárt fogyasztóvédelmi problémákat. A válasz függvényében a CPC párbeszédet kezdhet a vállalattal. Ha a Shein nem kezeli megfelelően a felvetett aggályokat, a nemzeti hatóságok végrehajtási intézkedéseket tehetnek a jogszerűség biztosítására. Ezek akár bírság kiszabását is magukban foglalhatják, amely a érintett uniós tagállamokban elért éves forgalmán alapul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.