BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az olcsó elektromos autókat és az árversenyt is elhozza Európába a BYD

A Kínában árháborút indító autógyártó Európában is egyre olcsóbb autókat kínál. Az európai gyártók is egyre több olcsóbb, kompakt elektromos autót dobnak a piacra, így hamarosan nem lesz különbség a hagyományos és elektromos autók ára között.

A kínai autógyártók árháborúja megérkezett Európába is, miután a Szegeden gyárat építő BYD Nagy-Britanniában bemutatta a Seagull brit változatát Dolphin Surf néven 18 650 fontos (9,2 millió forint) áron. Ez még mindig meglehetősen magas ár a kisautóért, ha figyelembe vesszük, hogy a modellt Kínában ennek kevesebb mint harmadáért kínálják.

45th Bangkok International Motor Show.
A BYD Seagull Európába Dolphin Surf néven érkezett / Fotó: NurPhoto via AFP

Itt az ideje, hogy a SUV-k után a kisebb autók piacán is megjelenjenek az elektromos modellek

Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke az autó európai bemutatóján, Rómában arról beszélt, hogy az elektromos átállás következő állomása a kompakt autók lesznek, ahol az átállás lassabb volt, mint az SUV-k körében. 

A Dolphin Surf a kontinensen 23 ezer euró alatti áron indul majd.

A BYD a japán piacot is szeretné meghódítani egy újabb, a Dolphinnál is olcsóbb kisautóval, miközben az európai autógyártók is egyre több elektromos autót dobnak a piacra a szegmensben, a Renault 5-től a Citroen e-C3-on át a Skoda Springig. A kínai márkák agresszív árazási stratégiáját pedig az Európai Unió által a kínai elektromos autóra bevezetett vámok is visszafogják – írja a Financial Times.

A kínai elektromos autók Európát is meghódítják

Ennek ellenére a BYD piaci részesedése idén Európában és Nagy-Britanniában az idei első negyedévben 4,8 százalékra nőtt a tavalyi 2,9 százalékról. Különösen az unióból kilépett, ezért az uniós vámokat nem alkalmazó Nagy-Britanniában nyertek teret a kínai márkák, így 

a kontinensre érkező kínai autók harmada a szigetországban köt ki.

A brit online piactér, az Auto Trader adatai szerint január és április között az eladásra kínált új kínai elektromos autók száma a tízszeresére nőtt a tavalyihoz képest, igaz, ez még mindig a piactér mindössze 3 százaléka.

Az árháborút az is fokozhatja, hogy a nyugati autógyártók is egyre inkább a vasfoszfát-technológiát használják kisebb autóikban, ami olcsóbb a korábbi, nikkelt és kobaltot is használó technológiánál. Mindeközben egyre több kínai gyártó épít gyárakat Európában, hogy elkerülje a vámokat, elég, ha a magyarországi BYD-ra gondolunk.

Az európai gyártók kínai segítséggel veszik fel a versenyt

Ma már a Renault és a Volkswagen is kínai szakértelemre és alkatrészekre támaszkodva fejleszt kompakt autókat, melyek jövőre jelenhetnek meg a piacon. Folytatódhat tehát az elektromos és a hagyományos autók árainak közeledése Európában, miközben a BYD a következő 12 hónapban a kontinensen is elérhetővé tenné szupergyors töltési technológiáját.

Egyes kínai autóipari vezetők attól tartanak, hogy az otthoni árverseny Európába is átgyűrűzik, ám ezt az európai–kínai kereskedelmi feszültségek visszafoghatják. 

Peking és a kínai autógyártók minimálár bevezetésével váltanák ki az elektromos autókat célzó európai vámokat. 

A korábbi tárgyalásokon felmerült a 35 ezer eurós minimálár is, ami gyakorlatilag kiszorítaná az olcsó kínai elektromos autókat az európai piacról.

Azonban a kínai autógyártók már a technológia és a szoftverek terén is fölénybe kerültek nyugati vetélytársaikkal szemben, így a drágább kategóriákban továbbra is versenyképesek maradhatnak az európai piacon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.