Bár úgy tűnt, hogy a nyaralni vágyók megússzák az idei nyarat nagyobb légiipari sztrájkok és a repülést megnehezítő más fennakadások, repülőtéri káosz és járattörlések nélkül, ez nem így történt. Augusztus 15-én a Ryanair spanyolországi földi kiszolgálószemélyzete tette le a munkát több napra.
A spanyolországi poggyászkezelők sztrájkját több ezer magyar utazó is érezte kisebb-nagyobb mértékben. A Ryanair általában nem töröl járatokat a munkabeszüntetés miatt. Ráadásul kompenzáció sem mindig jár, mivel a földi személyzet sztrájkja rendkívüli körülménynek számít. A sztrájk okozta késésekért tehát csupán bizonyos esetekben igényelhető készpénzes kártérítés, de a Ryanairnek ettől függetlenül gondoskodnia kell az utasokról a fennakadás miatt.
Bár augusztusra mérséklődött a légi forgalmi irányítók sztrájkja, és a részvényárfolyam is kedvező, az Európai Uniónak még többet kell tennie, hogy megakadályozza a sztrájkok idején a repülési tilalmakat és garantálja a személyzet rendelkezésre állását – nyilatkozta szerdán a Reutersnek Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója. O’Leary szerint a fapados légitársaságnak júliusban mintegy 700 járatot kellett törölnie a főként Franciaországban zajló sztrájkok miatt.
A sztrájkcunamit megelőzően O’Leary azt nyilatkozta, hogy számításai szerint a 2026. március végéig tartó teljes pénzügyi évben jelentősen nőni fog a cég nyeresége. Konkrét előrejelzést még nem adnak, mivel túl korai lenne – tette hozzá O’Leary a gyorsjelentés bemutatásakor. A kritikus nyári időszakban viszont a Ryanair már biztosan erős keresletet érzékel az egész hálózatán, amit szerintük más légitársaságok kapacitáskorlátozásai is segítenek – tette hozzá a vezérigazgató még akkor, amikor nem töröltek 700 járatot.
Az árbevétel eközben 20 százalékkal, 4,34 milliárd euróra nőtt, ami kissé meghaladta a becsléseket, míg a járulékos bevételek 1,39 milliárd eurós értéke megfelelt az elemzői várakozásoknak.
Az április és június közötti három hónapban a Ryanair 57,9 millió utast szállított, 4 százalékkal többet, mint a bázisidőszakban. A gépek töltöttsége változatlanul 94 százalékon maradt.
A jegyárak a bázishoz képest azonban 21 százalékkal emelkedtek, ezért nőhetett – az 5 százalékkal növekvő működési költségek ellenére is – 128 százalékkal a nyereség. A jegyárak megugrását részben az tette lehetővé, hogy a húsvét idén áprilisra esett, ellentétben a tavalyi évvel, amikor márciusra, azaz az előző negyedévre.
A július–szeptemberi nyári hónapokra a vezetés már kisebb mértékű jegyáremelkedésre számít, de az is felülmúlja a tavalyit, hiszen akkor az egész évet alapul véve összességében 7 százalékkal csökkentek a jegyárak.
Az ír fapados szerint egyre nagyobb problémát okoznak a túlméretes, fedélzetre felvitt csomagok. A Ryanair ezért növelné az ezek kiszúrásáért járó fejpénzt. Bővebben>>>
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.