Az Egyesült Államokban folyamatosan csökkent 2000-től egészen az elmúlt évekig a túró fogyasztása, de viszonylag népszerű étel maradt, még mindig körülbelül egykilónyit eszik meg belőle átlagosan egy amerikai; ez azonban nem egészen a fele az 1975-ös mennyiségnek. Sokan ugyanis az ötvenes évek diétás divatjának, a nagyszülők ételének tartották – egészen mostanáig, amikor a TikTok videómegosztó oldalon terjedő őrület olyan keresetté tette, hogy a termelők nem győzik kielégíteni az igényeket.
A fiatal, proteinre éhes nemzedékek új receptekkel álltak elő, és internetes szenzációvá változtatták az egyszerű kis túrót. A Circana piackutató cég adatai szerint a június közepével zárult 12 hónapban
20 százalékkal növekedtek a túróeladások az Egyesült Államokban
az egy évvel korábbihoz képest.
Hasonló, 17 százalékos emelkedést könyvelhettek el 2023-ban és 2024-ben is. Olyan népszerűvé vált a túró, hogy Susan Morris, az Albertons élelmiszerbolt-lánc vezérigazgatója nem akar hinni a szemének.
„Kétszer is ellenőriznem kellett a számokat, de a túró az egyik kimondottan gyorsan növekvő kategória” – mondta a negyedévi teljesítmény értékelésekor.
Az Organic Valley túróeladásai több mint 30 százalékkal megugrottak az év első felében. „Olyan gyorsan fogy, hogy nem győzzük gyártani” – nyilatkozta a CNN-nek Andrew Wastrich marketing menedzser.
Az egy évtizede alapított Good Culture márka például sok TikTok-videóban szerepel, nem csoda, hogy a termékeit elkapkodják a boltokban. „A fogyasztók telefonálnak, levelet írnak, posztolnak azt kérdezve, hol lehet kapni a termékeinket. Nem tudjuk kielégíteni az őrült kereslet” – ismerte el Jesse Merrill alapító-vezérigazgató.
A túró nem csupán azért egyre népszerűbb, mert az amerikaiak mindinkább keresik a proteinben gazdag és alacsony cukortartalmú, egészséges ételeket. Hasonlóan reneszánszát éli mindenféle tejtermék, a Nemzetközi Tejtermék Szövetség (International Dairy Foods Association – IDFA) jelentése szerint nő az egy főre jutó fogyasztásuk az országban.
A kreatív amatőr séfek kitalálták, hogyan lehet megváltoztatni a túró sokak által nem kedvelt állagát, és 2023 tavaszára elárasztották a TikTokot a fagylaltreceptek:
– mind túróból.
Mostanra már szinte mindenféle túróval készült receptet meg lehet találni a Buffalo csirkeszárny öntetétől a bagelen keresztül a kekszekig. Meglovagolják a hullámot a gyártók is, amelyek előállnak saját felhasználási módokkal is a túró további népszerűsítése érdekében.
Már csak a gyártást kellene növelni, de az nem könnyű,
időbe telik, mire felépítik, felszerelik és működtetni kezdik az új üzemeket. A túrórajongóknak tehát türelmesnek kell lenniük. Vagy megvárni, míg új őrület bukkan fel a TikTokon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.