BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A TikTok visszahozta a divatba nagyanyáink kedvenc ételét

Örülhet az amerikai tejipar, fellendült az üzlet. A közösségi médiának köszönhetően újból egyre népszerűbb a túró.

Az Egyesült Államokban folyamatosan csökkent 2000-től egészen az elmúlt évekig a túró fogyasztása, de viszonylag népszerű étel maradt, még mindig körülbelül egykilónyit eszik meg belőle átlagosan egy amerikai; ez azonban nem egészen a fele az 1975-ös mennyiségnek. Sokan ugyanis az ötvenes évek diétás divatjának, a nagyszülők ételének tartották – egészen mostanáig, amikor a TikTok videómegosztó oldalon terjedő őrület olyan keresetté tette, hogy a termelők nem győzik kielégíteni az igényeket.

túró
Visszatért a divatba a túró / Fotó: The Image Party / shutterstock

A fiatal, proteinre éhes nemzedékek új receptekkel álltak elő, és internetes szenzációvá változtatták az egyszerű kis túrót. A Circana piackutató cég adatai szerint a június közepével zárult 12 hónapban

20 százalékkal növekedtek a túróeladások az Egyesült Államokban

az egy évvel korábbihoz képest.

Hasonló, 17 százalékos emelkedést könyvelhettek el 2023-ban és 2024-ben is. Olyan népszerűvé vált a túró, hogy Susan Morris, az Albertons élelmiszerbolt-lánc vezérigazgatója nem akar hinni a szemének.

„Kétszer is ellenőriznem kellett a számokat, de a túró az egyik kimondottan gyorsan növekvő kategória” – mondta a negyedévi teljesítmény értékelésekor.

Olyan gyorsan fogy a túró, hogy nem győzik gyártani

Az Organic Valley túróeladásai több mint 30 százalékkal megugrottak az év első felében. „Olyan gyorsan fogy, hogy nem győzzük gyártani” – nyilatkozta a CNN-nek Andrew Wastrich marketing menedzser.

Goat breeding and production of organic product from goat milk
Olyan gyorsan fogy, hogy nem győzik gyártani / Fotó: BSIP via AFP

Az egy évtizede alapított Good Culture márka például sok TikTok-videóban szerepel, nem csoda, hogy a termékeit elkapkodják a boltokban. „A fogyasztók telefonálnak, levelet írnak, posztolnak azt kérdezve, hol lehet kapni a termékeinket. Nem tudjuk kielégíteni az őrült kereslet” – ismerte el Jesse Merrill alapító-vezérigazgató.

A túró nem csupán azért egyre népszerűbb, mert az amerikaiak mindinkább keresik a proteinben gazdag és alacsony cukortartalmú, egészséges ételeket. Hasonlóan reneszánszát éli mindenféle tejtermék, a Nemzetközi Tejtermék Szövetség (International Dairy Foods Association – IDFA) jelentése szerint nő az egy főre jutó fogyasztásuk az országban.

Saját receptekkel népszerűsítenek a gyártók

A kreatív amatőr séfek kitalálták, hogyan lehet megváltoztatni a túró sokak által nem kedvelt állagát, és 2023 tavaszára elárasztották a TikTokot a fagylaltreceptek: 

  • epres sajttorta, 
  • banánkrémes pite, 
  • bogyós-banános pite 
  • és ezernyi más

– mind túróból.

Strawberry,Granola,Cottage,Cheese,Bowl.,Top,View,,Copy,Space,,Flat
Elárasztották a TikTokot a túrós receptek / Fotó: Irina Rostokina / shutterstock

Mostanra már szinte mindenféle túróval készült receptet meg lehet találni a Buffalo csirkeszárny öntetétől a bagelen keresztül a kekszekig. Meglovagolják a hullámot a gyártók is, amelyek előállnak saját felhasználási módokkal is a túró további népszerűsítése érdekében.

Már csak a gyártást kellene növelni, de az nem könnyű,

időbe telik, mire felépítik, felszerelik és működtetni kezdik az új üzemeket. A túrórajongóknak tehát türelmesnek kell lenniük. Vagy megvárni, míg új őrület bukkan fel a TikTokon.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.