A Star Wars-univerzum rajongói számára nincs nagyobb öröm, mint amikor kedvenc karaktereik a kis képernyőről a mozivászonra költöznek: 2026 májusában ugyanis végre bemutatják A Mandalóri és Grogu című filmet, mely Din Djarin (Pedro Pascal) és Grogu (Baby Yoda) történetét viszi tovább a sikeres sorozat fináléja után. A produkciót az első előzetes után máris óriási érdeklődés övezi, tele új idegen fajokkal, látványos akcióval és természetesen Ludwig Göransson ikonikus zenéjével. Mielőtt viszont a jövőbe (vagy a réges-régi múltba) tekintenénk, érdemes áttekinteni, milyen Star Wars-filmeket kaptunk az elmúlt tíz évben, és hogyan teljesítettek a kasszáknál.
Amióta a Disney 2012-ben megvásárolta a Lucasfilmet, a Star Wars ismét meghódította a mozikat. Az elmúlt tíz évben összesen öt nagyjátékfilm került a vászonra:
Ezek a számok jól mutatják: a Star Wars továbbra is az egyik legnagyobb mozis márka, de a minőség és a rajongói elégedettség kulcskérdés lett. A Disney ezért stratégiát váltott: a nagyképernyőt lecserélte kicsire, a mozis bevételeket pedig megpróbálták átforgatni a streamingre.
A mozik után egyértelműen a sorozatok lettek a Star Wars új motorjai. Az elmúlt években a Disney+ platformon sorra érkeztek a produkciók: A Mandalóri, a Boba Fett könyve, az Obi-Wan Kenobi és Ahsoka – ezek együtt alkotják jelenleg a Mandóverzumot. A sorozatok közül egyértelműen A Mandalóri gyakorolta a legnagyobb hatást, mely nemcsak visszaadta a rajongók hitét a szériában, hanem Grogu (Baby Yoda) révén új ikonikus karaktert is adott a popkultúrának. Arról nem is beszélve, hogy
a Mandalóri volt az első élő szereplős Star Wars-sorozat, amire már régóta vágytak a rajongók.
A Mandóverzum mára a Star Wars új központi pillérévé vált. Nem véletlen, hogy a Disney úgy döntött: Din Djarin és Grogu története immár a nagyvásznon folytatódik. A történet szerint a Birodalom bukása utáni években járunk (ahogy a sorozatban is). A fiatal Új Köztársaság próbálja megszilárdítani hatalmát, miközben szétszórt birodalmi hadurak fenyegetik a békét. Az előzetes és a hivatalos szinopszis alapján Din Djarin és Grogu ezúttal is kulcsszerepet játszanak a galaxis védelmében.
A film érdekességei közé tartozik:
A látványvilágot a megszokott űrwestern hangulat mellett új világok és idegen lények gazdagítják, a zenéért pedig a sorozatban is remekelő Ludwig Göransson felel, aki azóta Christopher Nolan új állandó zeneszerzője is lett.
A film 2026 májusában kerül a mozikba, ráadásul IMAX-verzióban is, ami tovább növelheti a nézőszámot, hiszen egyre népszerűbbek ezek a fajta vetítések. A kérdés az, mennyire képes újra a mozikba csábítani a rajongókat, akik az elmúlt években inkább a streamingre szoktak rá.
Ha a sorozat sikere és a rajongói bázis lelkesedése mérvadó, A Mandalóri és Grogu jó eséllyel újabb milliárdos bevételt hozhat a Disney-nek.
Arról nem is beszélve, hogy ha igazak a pletykák, akkor ez a film egy új, egymáshoz lazán kapcsolódó trilógiát vezethet fel, mely A Birodalom örökösei című, kimondottan népszerű Star Wars-könyvet dolgozhatja fel. Korábban a Lázadók animációs sorozatban már megjelent a könyv ikonikus alakja, Thrawn főadmirális, akit a sorozat végén egy ismeretlen galaxisba száműztek. Az Ahsoka sorozatban viszont visszatért, időben pedig nagyjából A Mandalóri sorozat vége után járunk. Tehát minden esély megvan arra, hogy Din Jarin és Grogu egy új, hosszabb utazásra invitálja a Star Wars-rajongókat. Ha ez megvalósul, úgy biztosan újra láthatjuk Luke Skywalkert és barátait, ugyanis ők is kulcsszereplők az említett könyvben.
Húsz évvel az eredeti premier után, áprilisban ismét meghódította a mozikat a Star Wars III. rész – A Sithek bosszúja. A jubileumi újrakiadás rögtön a második helyre ugrott a bevételi listán, 25,2 millió dollárral (8,9 milliárd forint). A Bűnösök című film kivételével minden más produkciót maga mögé szorított – többek közt az akkor már negyedik hete futó Minecraft-filmet is. A Sithek bosszúja idei újraforgalmazása tehát kifejezetten sikeres: nemcsak a nosztalgiafaktor hajtotta előre, hanem az is, hogy mára a film kultstátuszba emelkedett. Végül a film világszerte 55 millió dollárt termelt, ami hat nap alatt kimondottan szép szám egy újrakiadástól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.