BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy győzelem ez a Star Warsnak: az Andor második évada megdöntötte saját rekordját – de nem mindenki érti, miért fontos ez

Van, aki szerint jogos bukásnak nevezni egy rétegsorozatot, ami nem ér fel a netflixes mainstream tartalmakhoz. Ez egyértelműen nem helyes hozzáállás, ugyanis nem lehet mindent egy kalap alá venni: az Andor első évada is már megosztó volt, de végül mind a kritikusok, mind a nézők lényeges többsége úgy érezte, hogy ez egy jó irány. Erre pedig most a második évad is ráerősített, ugyanis a nézőszám csak több lett az első évad óta.

A Star Wars legújabb sorozata, az Andor április végén visszatért a Disney+ felületére, és rögtön saját rekordját döntötte meg: a Nielsen adatai szerint 721 millió percnyi megtekintést generált az első héten, amikor a második évad három epizódja elérhetővé vált. Ezzel a sorozat az összes streamingcím közül a 10., az eredeti sorozatok között pedig az 5. helyen végzett. A nézettség 65 százaléka az új évadból származott, a maradék rész pedig az első szezon újranézése vagy bepótlása volt – ami erős érdeklődést mutat a teljes sorozat iránt.

Az Andor második évada megdöntötte saját rekordját – de nem mindenki érti, miért fontos ez
Az Andor második évada megdöntötte saját rekordját – de nem mindenki érti, miért fontos ez / Fotó: Erman Gunes

Az Andor nézettsége, bár nem éri el a Netflix szupersikerének számító sorozatok, például a You vagy a Ransom Canyon szintjét (melyek egymilliárd perc felett teljesítettek), saját mércéjén mérve sikeres visszatérést mutat. A sorozat célközönsége szűkebb: nem a tömegfogyasztásra építő, akciócentrikus Star Wars-széria, hanem egy politikailag, morálisan és filozófiailag komplex történet, mely inkább a felnőtt, gondolkodó nézőket célozza meg. A Disney számára ez fontos, mert ezzel a platform hiteles, magas színvonalú tartalommal tudja erősíteni márkáját – még akkor is, ha nem ez hozza a legtöbb megtekintést.

Sokan mégis úgy gondolják, hogy az Andor megbukott: helytelenül olyan sorozatokhoz hasonlítják, melyeknek a költségvetése és a marketingje sokkal nagyobb volt, mint A mandalóri vagy a Marvel-sorozatok.

Másik szempont a nézői türelem: az Andor lassabb tempója és elmélyült karakterdrámája sok nézőt nem tart meg, akik inkább az azonnali izgalmakat keresik. Valamint néhány YouTube-csatorna és kritikus rendszeresen „bukásként” mutat be olyan sorozatokat, melyek nem illeszkednek a mainstream sikerreceptbe – ezek hangja sokszor túlságosan is felerősödik.

Az Andor második évada nem bukás – hanem rétegalkotás, amely rekordnézettséggel tért vissza. Aki viszont a Star Warst csak fénykardos akcióként tudja értelmezni, annak továbbra is idegen marad ez a típusú történet. A Disney számára az Andor inkább presztízsprojekt, mint tömegtermék – és ebből a szempontból hozza, amit vártak tőle. Az Andor két évada összesen 645 millió dollárba került, ezzel az egyik legdrágább Star Wars-produkcióvá vált. A második évad költségei elérték a 291 millió dollárt, azonban a brit forgatási helyszínek miatt 129,3 millió dollár visszatérítést kaptak. Bár a sorozat nem hozott azonnali pénzügyi sikert, hosszú távon hozzájárulhat a Disney+ előfizetői bázisának növekedéséhez és a márka értékének erősítéséhez.​

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.