Az Asahi Group japán sör- és italgyártó cégnek harminc üzeme van Japánban, a sörön kívül egyéb italokat és élelmiszereket gyártanak. Az Asahi Beer, a Nikka Whisky és a Mitsuya Cider gyártója hétfőn jelentette be, hogy a csoport vállalatai felfüggesztették hazai működésüket, beleértve a rendelésfeldolgozást, a szállítást és az ügyfélszolgálati funkciókat egy kibertámadás okozta rendszerleállás miatt – jelentette a BBC.
A termelésleállás nem érintette a csoport Japánon kívüli vállalatait. A cég hangsúlyozta, hogy személyes adatok nem szivárogtak ki. Az Asahi Japán legnagyobb sörfőzdéje, de olyan globális sörmárkákkal is rendelkezik, mint
Az Asahi nyilatkozatban kért bocsánatot ügyfeleitől és üzleti partnereitől a leállásért. Azt nyilatkozták, hogy aktívan vizsgálják az okokat, és dolgoznak a működés helyreállításán, jelenleg azonban nincs becsült időpont az újraindulásra. Hozzátették, hogy a rendszerhiba csak a Japánban működő üzemek működését érinti.
Az Asahi európai gyártási tevékenységet, beleértve az Egyesült Királyságba történő sörszállítást, ez az incidens nem érinti
– fűzték hozzá.
Ez az információ azért is nagyon fontos, mert az Asahi Group Holdings termékei értékesítésének körülbelül fele Japánban történik.
A vállalat úgy értékelte, hogy a támadás kifejezetten az üzleti tevékenységének megszakadását célozta, cash flow problémákat okozott, és károsította a márkát. Egy korábbi kibertámadást követően, 2024-ben a vállalat már számos válaszlépést belengetett, többek között a biztonsági rendszer karbantartásának felülvizsgálatát. Ez azonban nem akadályozta meg a mostani támadást. Az Asahi egyébként egy tavalyi jelentésében a kibertámadást a közép- és rövid távú fő kockázatok között sorolta fel.
Ahogy korábban megírtuk, az Egyesült Királyságban az elmúlt hónapokban számos nagyvállalatot ért kibertámadás, köztük van többek között a Harrods, a Jaguar Land Rover, a Marks and Spencer és a Co-op.
Az elmúlt években az Asahi sörvállalat a kihívásokkal teli hazai piacán lavírozott. Mivel egyre több fiatal dönt úgy, hogy nem iszik alkoholt, a vállalat vezérigazgatója, Kacsuki Acsusi tavaly kijelentette, hogy új céljuk az alkoholmentes vagy alacsony alkoholtartalmú italok részesedésének megduplázása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.