BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Óriási a baj a világ egyik legnagyobb sörgyártójánál, teljes a káosz: harminc gyár állt le egyszerre

Az Asahi Group japán sör- és italgyártó óriás a hétfői kibertámadás után egy nappal sem tudta újraindítani a termelését hazai gyáraiban, és nem is tudja megmondani, hogy ez mikor lehetséges Csak a Japánban található sörüzemeket érinti a támadás, a nemzetközi forgalom nem szünetel.

Az Asahi Group japán sör- és italgyártó cégnek harminc üzeme van Japánban, a sörön kívül egyéb italokat és élelmiszereket gyártanak. Az Asahi Beer, a Nikka Whisky és a Mitsuya Cider gyártója hétfőn jelentette be, hogy a csoport vállalatai felfüggesztették hazai működésüket, beleértve a rendelésfeldolgozást, a szállítást és az ügyfélszolgálati funkciókat egy kibertámadás okozta rendszerleállás miattjelentette a BBC.

sör
A kibertámadás csak az Asahi Japánban működő sörgyárait érintette / Fotó: Hans Lucas via AFP

A termelésleállás nem érintette a csoport Japánon kívüli vállalatait. A cég hangsúlyozta, hogy személyes adatok nem szivárogtak ki. Az Asahi Japán legnagyobb sörfőzdéje, de olyan globális sörmárkákkal is rendelkezik, mint

  • a Peroni,
  • a Pilsner Urquell
  • és a Grolsch. 

Bocsánatkérések közepette szünetel a sörtermelés

Az Asahi nyilatkozatban kért bocsánatot ügyfeleitől és üzleti partnereitől a leállásért. Azt nyilatkozták, hogy aktívan vizsgálják az okokat, és dolgoznak a működés helyreállításán, jelenleg azonban nincs becsült időpont az újraindulásra. Hozzátették, hogy a rendszerhiba csak a Japánban működő üzemek működését érinti. 

Az Asahi európai gyártási tevékenységet, beleértve az Egyesült Királyságba történő sörszállítást, ez az incidens nem érinti

 – fűzték hozzá.

Ez az információ azért is nagyon fontos, mert az Asahi Group Holdings termékei értékesítésének körülbelül fele Japánban történik.

Mit károsított meg a támadás?

A vállalat úgy értékelte, hogy a támadás kifejezetten az üzleti tevékenységének megszakadását célozta, cash flow problémákat okozott, és károsította a márkát. Egy korábbi kibertámadást követően, 2024-ben a vállalat már számos válaszlépést belengetett, többek között a biztonsági rendszer karbantartásának felülvizsgálatát. Ez azonban nem akadályozta meg a mostani támadást. Az Asahi egyébként egy tavalyi jelentésében a kibertámadást a közép- és rövid távú fő kockázatok között sorolta fel.

Ahogy korábban megírtuk, az Egyesült Királyságban az elmúlt hónapokban számos nagyvállalatot ért kibertámadás, köztük van többek között a Harrods, a Jaguar Land Rover, a Marks and Spencer és a Co-op.

Nem ez az egyetlen nehézség, amely az Asahit sújtja

Az elmúlt években az Asahi sörvállalat a kihívásokkal teli hazai piacán lavírozott. Mivel egyre több fiatal dönt úgy, hogy nem iszik alkoholt, a vállalat vezérigazgatója, Kacsuki Acsusi tavaly kijelentette, hogy új céljuk az alkoholmentes vagy alacsony alkoholtartalmú italok részesedésének megduplázása.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.