Egymás után számolnak be harmadik negyedéves eladásaikról a német autógyártók, és az üzenet világos: a korábban óriási bevételeket és növekedést hozó Kínában folyamatos az eladások zuhanása.
Csütörtökön a Porsche jelentette be, hogy alig több mint 66 ezer autót adott el július és szeptember között, ami 5,7 százalékos visszaesés az előző évhez képest. Az eladások csökkenését főként a kínai értékesítések 21 százalékos zuhanása hajtotta, de a cég járműveiből a Porsche legnagyobb piacán, Észak-Amerikában is 4,8 százalékkal kevesebb fogyott – jelenti a Bloomberg.
A kínai piac elvesztését főként a helyi versenytársak ereje, például a Szegeden építő BYD okozza, amely ráadásul már Németország piacát is kezdi meghódítani, újabb problémák elé állítva a német autóipart, melynek legtöbb exportpiacán is meg kell küzdenie a kínai elektromos autókkal.
A kínai márkák elől elzárt amerikai piac meghódítását pedig az idén bevezetett vámok nehezítik.
A gyenge európai növekedéssel is küzdő autógyártóknak a luxusvillanyautók iránti lanyha kereslettel is számolniuk kell, ezért több márka is igyekszik visszatérni a robbanómotoros fejlesztésekhez, ami rövid távon ugyan kifizetődő lehet, de tovább növelheti a lemaradást a kínai gyártókkal szemben az elektromos autók terén.
2022-es tőzsdei bevezetése óta a Porsche képtelen volt beváltani a hozzá fűzött reményeket, Kína elvesztése mellett nem jött jól az sem, hogy az elektromos luxusautók iránt gyengébb volt a kereslet más piacokon. A cég részvényei idén értékük több mint negyedét elvesztették már. A német luxusautó-gyártó ezért a költségek csökkentésével, egyebek mellett elbocsátásokkal igyekszik úrrá lenni a problémáin, valamint a benzines és hibrid autók felé való visszafordulással.
A héten a Mercedes is a kínai eladások összeomlásáról számolt be, míg a BMW az ázsiai országban ugyan nagyjából tudta tartani az értékesítések számát, ám a növekedés elmaradása miatt kénytelen volt profitfigyelmeztetést kiadni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.