A BYD bejelentette, hogy teljesen összeállt saját tengeri flottája, ami fontos mérföldkő a kínai autógyártás nemzetközi terjeszkedésében – írja a Cnevpost.
A BYD flottájának nyolcadik tagja, a BYD Csinan hivatalosan is szolgálatba állt – jelentette be a cég a Weibo-oldalán szeptember végén. A hajót a kelet-kínai Santung tartományban található Csinan városáról nevezték el, ahol a BYD egyik legnagyobb járműgyártó központja működik.
A BYD azt is bejelentette, hogy ezzel teljesen összeállt saját tengeri flottája, ami fontos mérföldkő a kínai autógyártás nemzetközi terjeszkedésében.
A flottájába a következő hajók tartoznak: BYD Explorer No.1, BYD Hefei, BYD Csangcsou, BYD Sencsen, BYD Hszian, BYD Csangsa, BYD Csengcsou és mostantól a BYD Csinan. Közülük a 7 ezer jármű szállítására alkalmas BYD Csengcsou júliusban állt szolgálatba. Az egyetlen kivétel, amelyet nem egy kínai városról neveztek el, a 4 ezer jármű befogadására képes BYD Explorer No. 1., míg a többi hajó azoknak a városoknak a nevét viseli, ahol a BYD autógyártó üzemei találhatók.
A BYD nem közölt részleteket a BYD Csinan teherbírásáról, de a vállalat legtöbb hajója 7 ezer jármű szállítására alkalmas, míg három hajó akár 9200 járművet is képes befogadni.
A flottával együtt a BYD éves exportkapacitása meghaladja az egymillió járművet.
A BYD azt is közölte, hogy egyelőre nem tervezi újabb hajók építését vagy beszerzését.
A vállalat augusztusban 373 626 új energiával működő járművet (NEV) adott el, ami 0,15 százalékos éves növekedés és 8,52 százalékos havi emelkedés. Ebből 371 501 személyautó és 2125 haszongépjármű volt.
A BYD 80 813 járművet értékesített külföldön augusztusban, ami 157 százalékos növekedés az előző évhez képest, azonban csak 0,09 százalékkal több, mint júliusban.
Az idei évben augusztusig a kínai autógyártó 625 816 külföldi eladást ért el az új energiahordozós járművek kategóriában, ami 136 százalékos éves növekedés.
A nyári eladási számok után szeptemberben is enervált teljesítményt nyújtott a világelső új generációs autógyártó: összesen 396 270 darab autót adott el (ebből 3210 elektromos haszonjárművet), ez 5,5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, de legalább az augusztusit felülmúlja 6 százalékkal. A szeptembert megelőző két hónapot még minimális, statisztikailag kimutatható, 1 százalékon belüli éves összevetésű növekedéssel letudta, a múlt hónapot azonban már nem úszta meg mínusz nélkül, ilyenre legutóbb másfél évvel ezelőtt volt példa.
A visszaesésért a trendszerűen megváltozó kínai vásárlói szokások tehetők felelőssé, a világ legnagyobb autópiacán ugyanis kihűlni látszik a tölthető (plug-in) hibridek iránti kereslet, miközben az elektromos autók iránti igény nő, mivel a cégek egyre nagyobb teljesítményű és hatótávolságú modelleket dobnak a piacra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.