Németország szép csendben elköszön a benzines és a dízeles motoroktól: 2026-ban elárasztják az elektromos autók – most jött el Kína ideje
Németországban jövőre 693 ezer új akkumulátoros-elektromos autót (BEV) fognak forgalomba helyezni a Német Autóipari Szövetség, a VDA becslése szerint. A szervezet úgy látja, hogy ez mintegy 30 százalékkal haladja majd meg az idén várható forgalomba helyezési adatokat.

Az egyéb alternatív hajtásláncokat, például a plug-in hibrideket is figyelembe véve a VDA közel egymillió új, elektromos meghajtású jármű regisztrációját várja jövőre.
A szervezet teljesen elektromos autókra vonatkozó becslése elmarad a nemzetközi gépjárműgyártók szövetségének (Verband der Internationalen Kraftfahrzeughersteller) 740 ezres várakozásától.
A teljes autópiaci forgalomra vonatkozóan a VDA csak szerény növekedést vár. A szövetség prognózisa szerint az összes hajtáslánctípusból jövőre mintegy 2,9 millió járművet helyeznek majd forgalomba Németországban, ami 2 százalékos növekedés lehet a 2025-ös adathoz képest. Ez még mindig messze elmarad a 2019-es rekordév 3,6 milliós forgalomba helyezésétől.
Németország autóipara nem tud lépést tartani a kínai autógyártókkal
A német autóipart sújtó gazdasági válság újabb súlyos áldozatot követelt. Csődöt jelentett az Alsó-Szászországban működő, bockenemi székhelyű Meteor GmbH. A hírt a Meteor Group vállalati értekezletén közölték, ahol megjelent Rainer Eckert csődgondnok is.
A Meteor kulcsfontosságú beszállítónak számít, mivel nélkülözhetetlen tömítéseket gyárt számos nagy autógyártó számára.
Bockenem polgármestere, Rainer Block lesújtónak nevezte a történteket, különösen karácsony közeledtével.
Block egyúttal felhívta egy súlyosabb problémára is a figyelmet. Szerinte Németország egyre kevésbé számít vonzó gyártási helyszínnek, ami hosszú távon hazai iparágak sorvadásához vezethet.
A Meteor csődje tehát nemcsak egy vállalat tragédiája, hanem intő jel az egész német autóipar számára, amely a globális versenyben és a gazdasági nehézségek idején egyre több kihívással szembesül.
A német autóipart az sem segíti, hogy Kína új autóit egyre nagyobb számban exportálják használtként, amelyek így olcsóbban és gyorsabban jutnak el a fejlődő piacokra. Ez a megoldás megkerüli a hivatalos exportengedélyek egy részét, és lehetővé teszi, hogy az autók kedvezőbb áron jussanak el a vevőkhöz.
A Nikkei Asia szerint 2021-ben még csak 15 ezer gépkocsi hagyta el a távol-keleti országot ilyen formában, 2024-ben azonban már közel 440 ezret regisztráltak, 2025-ben pedig az 500 ezret is meghaladhatja a számuk. A Kínából hivatalosan használt autóként exportált járművek kb. 80 százaléka valójában teljesen új, még soha nem használt, nullkilométeres autó.


