Pénz- és tőkepiac

Friss hír a Providentről

A Provident, a nem banki tulajdonú pénzügyi vállalkozások közül az elsők között csatlakozik a banki Magatartási Kódexhez. A vállalat azért döntött az aláírás mellett, mert a felelős hitelezés egyik legfontosabb elemének az átlátható működést és ügyféltájékoztatást tartja.

A Provident közel 1 éve átvette a brit pénzügyi felügyelet szigorú előírásokon alapuló ügyfélkezelési elveit (TCF – Treating Customers Fairly), amely alapján elkészítette saját ügyfélkódexét is.
A Provident Pénzügyi Zrt. kiemelten fontosnak tartja az átlátható és teljes körű ügyféltájékoztatást. Ennek egyik fontos elemeként Magyarországon elsőként, önként dolgozott ki saját Ügyfélkódexet, amely a brit pénzügyi felügyelet szigorú normáin alapul.

Ezért döntött a Provident a Magatartási Kódex aláírása mellett is, amely a lakosság részére hitelt nyújtó pénzintézetek ügyfélkezeléséről, magatartásáról szól. Fontos kiemelni, hogy a Magatartási Kódex legkényesebb pontjai nem érintik a vállalat termékeit. A Provident ugyanis nem jegyez be jelzálogot ingatlanokra, nem nyújt devizahiteleket, és nem módosítja a szerződéseket sem a futamidő alatt – a cég forint hiteleket nyújt, fix törlesztőrészlettel, amit éppen ezért nem érint az árfolyamok esetleges változása sem.

kölcsön Provindent kódex szabályozás
Kapcsolódó cikkek