Pénz- és tőkepiac

Tőzsdére tart a Cybergastro

Imponálóan növekvő árbevétel és csökkenő veszteség jellemzi a Cybergastrót, az Xtend második tagjelöltjét, amelybe néhány pénzügyi befektető is beszállt már.

Regisztrálta az Xtenden a Cybergastro Zrt. 2 813 000 darab 100 forint névértékű részvényét a hazai piacszervező – derül ki a Budapesti Értéktőzsde honlapján megjelent közleményből. A csatolt kibocsátói tájékoztatóból kiderült, hogy az éttermi vendéglátásra kidolgozott innovatív franchise hálózatot fejlesztő cég a közeljövőben alakul át nyilvánosan működő részvénytársasággá, melynek során a neve CyBERG-re változik.

Az átalakulást követően tűzi ki a BÉT vezetője az első kereskedési napot. A Cybergastro egy úgynevezett fast casual dining éttermet üzemeltet Budapesten, az V. kerületi Petőfi Sándor utcában digitális megoldásokkal.

Az asztalokba épített érintőképernyőkön keresztül rendelhetnek a vendégek, ezenkívül csetelhetnek egymással, és az ételek mellett digitális tartalmakat is fogyaszthatnak.

Folyik egy mobilalkalmazás fejlesztése, amelyen keresztül az online asztalfoglalás, rendelés és fizetés is elérhető lesz.

A társaság tavaly 182 millió forint bevétel mellett 32 milliós veszteséget realizált
Fotó: Kallus György

A lényeg azonban az innovatív franchise hálózat fejlesztése, ez az, ami a gyors növekedés lehetőségét hordozza, és valóban megmozgathatja a befektetők fantáziáját. A vállalat az első pillanattól kezdve olyan koncepciót akart fejleszteni, amely alkalmas egy nemzetközi franchise hálózat felépítésére. A tőzsdeaspiráns cég már meg is kötött egy hazai és egy nemzetközi franchise-megállapodást, melynek alapján partnerei Magyarországon tíz, a környező országokban pedig 73 Kajahu elnevezésű étterem megnyitását vállalták.

A Cybergastro a 2015-ös 53 milliós árbevételét 2017-re 182 millióra növelte, ez átlagosan évi 86 százalékos bővülés. Tavaly 25 százalékkal nőtt a forgalom az előző évhez képest.

Évről évre csökkent a cég adózott vesztesége, 2015-ben még 77 millió forintra rúgott, tavaly pedig már 32 millió forint alá csökkent. Az idei első négy hónapban viszont romlott a vállalat eredménye 2017 azonos időszakához mérten. Ezt a kibocsátói tájékoztatóban az éttermi dolgozók átmeneti saját foglalkoztatásával magyarázták, hozzáteszik, hogy a munkavállalókat azóta kiszervezték. Most már csupán a négy, franchise üzletfejlesztést és az IT-fejlesztést koordináló menedzsert foglalkoztatják. Tavaly ért el a cég először pozitív EBITDA-t, félmillió forint erejéig.

Félúton

A fast casual dining (FCD) éttermek az 1990-es évek végén az Egyesült Államokban jelentek meg először. Jellemzőjük, hogy mind a kiszolgálásban, mind az étteremben eltöltött idő és az árak tekintetében a gyorséttermek és a hagyományos éttermek (casual dining) között félúton helyezkednek el. Az FCD-szegmens a vendéglátóipar egyik legdinamikusabban fejlődő része, egy tipikusan nagyvárosi formátum, amely mind a fiatal, mind a középkorú generáció tagjait meg tudja szólítani. Hazánkban az FCD-piac legnagyobb szereplői között a Vapiano, a Padthai, a Hummusbar és a Marché étteremláncot tartják számon. | VG

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

Cybergastro BÉT tőzsde Xtend
Kapcsolódó cikkek